Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 983 ggr
redstaryena
5/18/14, 11:03 AM

Lite orolig

Nu behöver jag era tips och råd. En utav våra hundar, som varit hos oss i ca 6 månader har, har igen börjat uppföra sig "konstigt" i närheten av min son. Märkte av detta redan för nån månad sedan, men sen blev det bättre med hjälp av att jag och sonen gjorde avledande övningar med henne. Fast nu har hon börjat igen.

Situationerna är lite olika men det artar sig som så att hon "vaktar" min son när han eller jag har vänner på besök. Händer även att hon ger ifrån sig grova morr när vår andra hund passerar.Mig vaktar hon inte eller så och inte i heller vaktar hon sonen när jag kommer i närheten (tack o lov) Detta är ju ingen liten hund och skulle hon bita, hade det kunnat gå riktigt illa! Vad alla människor får göra när de kommer är att inte ta kontakt med henne,inte titta men ändå vara "som vanligt".          Nån liknade  att besöka oss var som att simma med hajar . . Ska också tilläggas att hon är mycket fäst vid min son. Och sedan han faktiskt räddade henne undan en man som slog på henne, är de varandras värld! De klickade medans jag "bara är" 🙂 

Detta gör mig inget förstås men vill inte att detta eskalerar. Borde jag försöka "fjäska" lite för att få henne ännu tightare med mig haha? För hon är sat*** svårflörtad

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Fjordell
5/18/14, 9:52 PM
#1

Har du provat att låta henne gå undan när ni har besök? Ge henne inte möjlighet att "vakta" din son. Det är ditt besök, och hon ska respektera dem och ge dem plats.🙂

redstaryena
5/18/14, 10:05 PM
#2

Mm jag /vi har försökt detta, och det blev liksom bättre men nu har hon börjat igen. Begriper inte varför. Jag blir 🤪

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Upp till toppen
Annons: