Annons:
Etikett06-träning-inlärning
Läst 1429 ggr
amstaff86
2014-06-05 17:10

Hur många min/tim per dag aktiverar du din hund?

Jag har en nyfiken fråga , hur mycket aktivera du din amstaff?
1-2tim per dag? Gör du det på morgonen innan jobbet eller efter jobbet? Gör du det varje dag?

Nu tänker jag inte på motion utan det psykiska stimulansen.
Varför jag frågar är för jag undrar om jag kanske antingen gör för mycket eller för lite^^

Jag brukar öva spår (lägga ut skinka som spår eftersom han är nybörjare) på förmiddagen. Tar väl typ 20min. innan jobbet

Sen senare på eftermiddagen så blir det lite mer spår fast på ett annat underlag,lite nya tricks, och försöker lära honom att sitta lugnt och stilla innan jag kastar leksaken och lära in kommandot apport.(vill slippa att han hoppar efter leksaken när man leker. Inget bra om ett barn skulle kasta leksaken) och att han ska släppa den på kommando (lång bit kvar där):P kör väl cirka 1timme.

Det sover han gott på sen:)
Jag kör detta varje dag..för att han ska må bra i psyket:)

Annons:
VildaVittra
2014-06-05 17:19
#1

Allt från 0 minuter till flera timmar beroende på väderlek. Min amstaffish (okänd bakgrund) avskyr nämligen dåligt väder (under 25 grader) och inomhus är det vila som gäller då jag har många hundar och vill ha stående väggar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: