Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1345 ggr
vallhund
7/14/14, 11:32 AM

Hundägare mot kamphundar, ny FB grupp

Hade satt kaffet i vrångstrupen om jag inte suttit i bilen. Det var i radions Ring P1 ca 09.40 som en kvinna ringde från Österåker eller var det Östhammar tror jag det var o gjorde reklam för sin nya grupp/upprop. Kan Norge o Danmark så kan vi, typ.

Nåja hon mildrade upp det lite grann med att man skulle kunna ändra namnet till hundägare mot farliga hundar. Enligt henne är problemet stort o det kryllar av hundägare som lixom henne fått sina lurvtussar näst intill dödade av dessa  blodtörstiga (mördar)hundar. Enligt henne var det vanligt att mattar o hussar till de attackerade hundarna ofta inte vågade anmäla.

Suck!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Eine
7/14/14, 11:41 AM
#1

Så tråkigt att hundar är så missförstådda!!Jag älskar stora hundar och gärna av den typen som nämns. Har aldrig blivit biten , eller ens sett ett hundslagsmål med dem inblandade och jag känner flera vackra vovvar😍 det är alltid ägarens fel om hunden blir fel uppfostrad. Så trist att alla dras över samma kam.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

vallhund
7/14/14, 12:24 PM
#2

#1 Dålig avel är oxå en viktig faktor.

Detta råkade en bekant ut för igår kväll:

http://vallhundar.ifokus.se/discussions/53c37f21ce12c41fb3001725-dog-defense-spray?discussions-1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

SLCH
7/14/14, 5:47 PM
#3

Man blir så arg och ledsen på att folk ska dra så förhastade slutsatser om en bästa vänner. Känns som att man som hundägare borde förstå att det lika gärna kunde varit en labbe eller vad som :S

dbIII
7/14/14, 8:33 PM
#4

#2 efter att ha läst det inlägget så handlar det väl inte om dålig avel (även om TS i den tråden gnäller om "shitbulls") utan som vanligt om ägare som inte har koll på sina hundar.

vegosessa
7/15/14, 4:55 AM
#5

Vi blev attackerade av new foundland mixar för några månader sedan..

VildaVittra
7/15/14, 6:33 PM
#6

Jag tror att väldigt många av dessa "attacker" som folk påstår sig vara utsatta för är snarare ägarnas misstolkning av hundspråk. Gruff mellan två hundar låter förjävligt, men är helt ofarligt egentligen. Gruff är inte en attack utan ett samtal mellan två hundar på hundars vis, man ska inte jämställa det med om vi människor tog till brösttoner mot varandra, då vi är två helt olika arter.

Många tolkar ju att en tik som biter till mot sina valpar och morrar som dominans, vilket det inte är överhuvudtaget. Herregud, då skulle väl min kanelbullsätarterrier vara livsfarlig, då hon tacklade en bekants 11-årige son när han sprang omkring med henne. Nu är den ungen härdad med en uppfödare till mor, så han var på fötter direkt och sprang vidare.

Problemet är alltså inte raserna, utan den bristande kunskapen om hundspråk.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: