Annons:
Etikett06-träning-inlärning
Läst 1610 ggr
[znigel-]
2014-08-09 19:39

vgw sele

hej igen..

har någon här erfarenhet av VGW sele ?

funderar på köpa verkar bra!

Annons:
Ratlings
2014-08-09 20:01
#1

Jag hade det på min hane när min smärta var som värst ifall han skulle få syn på katt eller vilt, alltså som en säkerhet.
Den satt helkonstigt, skavde som fasiken i armhålorna, åkte upp i nacken och tryckte över skulderbladen. Spände jag ut den så åkte den åt sidan. Så efter 2 promenader sålde jag skiten 😉

Däremot tycker jag Metizo sitter bättre. Har den till min tik, den är helvadderad, har reflex runt hela och kan knäppas både fram OCH på ryggen som vanligt sele! Jag älskar den, då jag kan knäppa i fram när smärtan är som jobbigast och jag vet att vi ska göra något som gör fröken uppspelt men vanligtvis har vi den knäppt på ryggen. 😃

// Lise
When nothing goes right, go left!

[znigel-]
2014-08-09 20:23
#2

ååh okej och vart kan man köpa den? :)

Wellcraft
2014-08-09 20:52
#3

Åk till en djuraffär och be om att få testa selen på din hund, så kan du se hur den sitter och gå en vända i butiken för o testa :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Ratlings
2014-08-10 12:36
#4

Metizo finns på dom flesta Arken zoo affärer. 😊

// Lise
When nothing goes right, go left!

EO75
2014-08-10 15:02
#5

Jag har VGW till min amstaff och den funkar hur bra som helst! Är jätte nöjd eftersom jag har artros i nacken och inte vill riskera att det blir värre om unge herrn får syn på något som måst jagas. :-) 

Han är helt obesvärad av den även om man kan tycka att det ser ut som om den sitter för hårt under armhålorna, men den tjocka vadderingen gör att det är mjukt och inte blir nåt skav.  Så jag och de flesta i min bekantskapskrets, med olika raser, är super nöjda. :-)

[znigel-]
2014-08-10 16:06
#6

jag tycker det är jätte svårt att veta vilken av dom jag ska använda!

men VGW är väl inte vadderad ? eller finns det de med ? :)

Annons:
Kringlan64
2014-08-12 18:23
#7

Det är oslagbart med wgv. Prova ut i butiken. Jag fick ordning på jycken när grannens katt sprang framför nosen.  Tidigare var jag stekt! Wiplash!

Upp till toppen
Annons: