Amstaff trots allergi?
Hej! Har någon här erfarenhet angående hur amstaff's går ihop med allergiker? Sedan är jag självklart medveten om att det varierar lite beroende på människa och hund men tror ni det hade funkat att ha en amstaff med en allergiker i huset eller borde vi satsa på en annan ras?
Tacksam för svar! :)
min son kan vara max 1 h sen märker han av kompisens amstaff hon är inte på övervåningen men ändå märker han av allergin (kompisen har sitt rum på övervåningen). Är det så att man funderar skaffa hund trots att det finns allergi mot hund i familjen hade jag provat mig fram innan man köper en hund. Vi fick prova oss fram det fanns några till raser kvar o prova men vi fick ute sluta så många raser som många säger att är mer "allergivänliga", våran ras kan du gissa antar jag ;) Pudel för hela slanten vart det här idag har vi tre små sötbollar här hemma :D
#1 Jaså! Jag vill så gärna ha en amstaff så förhoppningsvis så är min Mamma lite mindre allergisk!
Vi tänkte prova att ha en amstaff i ca 2 dagar här hemma och se hur det funkar. Det blir kusinernas asmtaff vi lånar, förhoppningsvis så känner hon inte av honom! Gör hon det så kanske vi får testa en pudel eller liknande!
Vilka söta små pudlar ni har! :D
2 jätte bra om ni kan prova er fram som flera dagar här var vi hundvakt åt lite olika raser till bekanta för att prova oss fram, min man var inte så glad i just pudel först. Men när han väl träffa uppfödarens hundar så var han såld, själv alltid vart svag för pudel men man måste vara eniga om ras och passande hund när man är en familj :) Jag hoppas verkligen det funkar för er med amstaff dom vi känner är mycket trevliga :)
Är det en allergiker med i bilden så borde ni nog satsa på en av de raserna som är allergi vänliga. :) Vi skaffar en amstaff nu och uppfödarens mamma är allergisk och kan inte vara nära hundarna tyvärr. Så är ju smart att prova sig fram för super tråkigt att skaffa en valp/hund och sedan funkar det inte :)

Sen så kan det skilja på reaktioner på olika hundindivider, valpar generellt är mer allergiframkallande än vuxna hundar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.