Annons:
Etikett05-hälsa-sjukdomar
Läst 3349 ggr
rebeckanystrom-
10/23/14, 9:07 PM

Kliande öron??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här me våran nya hund sen en vecka tillbaka och är lite undrande om hans öron, kliar i bägge öronen och i det ena har han rivit upp så det är helt svullet. Tidigare ägare har lagt märke till att de vart rött men inte mer än så. Och hos vet fick vi en lösning vi ska testa med i 7 dagar mot svamp. 

Men tänkte kolla här om någon har varit med om något liknande?

Annons:
Miner00
10/23/14, 9:16 PM
#1

Jag tror svamp. lukta, kan ge svar. det brukar vara surt då. går ut med några hundar i veckan och båda har öron svamp. luktar surt, men tyvär så struntar ägarna i det. bra att du gör något åt det :)

rebeckanystrom-
10/23/14, 9:22 PM
#2

#1

ser ju ut o göra så ont på honom :( allt för att han ska må bra! men svårt o veta me lukten då jag aldrig luktat på de innan, så vet inte om de luktar bra eller dåligt

oh-la
10/25/14, 10:59 AM
#3

det är inte het ovanligt att öronproblem som dessa kan bero på allergi…

Ratlings
10/25/14, 12:26 PM
#4

Öroninfektion kanske?

// Lise
When nothing goes right, go left!

GHH
11/15/14, 11:23 AM
#5

Min hane hade samma problem i somras, han har en allergi och får till följd av det problem med ögon och öron. Vi körde en örondroppar morgon och kväll i 7 dagar samt öronrengöring mot svamp i en vecka och kortisonspray. Nu ser din hunds öron inte så hemska ut på bilden så lösningen du fick borde hjälpa :)

Håll koll på om det kommer tillbaka för då kan det vara en allergi som spökar..

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Upp till toppen
Annons: