Annons:
Etikett10-att-bli-med-valp
Läst 5679 ggr
Mirrorglace
2014-09-26 09:33

ångest över hundköp

Hejsan nu är det så att jag har haft en hund ca en månad elr två men först igår kunnat ta hem dem. Förra ägaren säger att det är helt okej att han tar tillbaka honom om något blir problem osv eller jag känner att jag inte klarar det för att han har olika saker för sej och behöver mycket fysisk träning för att inte hålla på. Känner redan nu efter första natten att det här går inte, vill bara lämna tillbaka honom. Har haft hund innan men det här känns som en klump i magen alltså att något inte blir bra. Vet inte vad jag ska göra och vill gärna ha lite hjälp med det här. För mår dåligt just nu överhuvudtaget och detta kan också vara en tillfällig ångest över honom har aldrig känt så innan när jag provat ha honom en massa. Känns fel att säga första dagen att det inte går så vad tycker ni? Ska jag vänta ett tag och se? Behöver seriöst hjälp med detta…. har sån ångest att jag sitter och gråter. Vill bara lämna tillbaka honom

❤️

Annons:
VildaVittra
2014-09-26 09:37
#1

Försök att identifiera exakt vad det är som ger dig ångest. Är det att du känner dig låst? Eller kanske att du inte tror att du kommer kunna hantera hunden?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mirrorglace
2014-09-26 09:40
#2

Jag vet inte, men tror det mest är för att jag inte tror det kommer att bli bra. Att det inte kommer att funka. Att jag inte kommer klara det eller orka, men har haft mycket jobbigare hundar tidigare men då har dem ju inte vart helt mitt ansvar..

❤️

VildaVittra
2014-09-26 09:46
#3

Varför skulle du inte klara det nu om du klarat det tidigare? Vad har förändrats sedan dess?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Moag
2014-09-26 09:49
#4

Jag tycker inte att du ska ha kvar hunden om det bara känns jobbigt, det ska ju vara kul att vara hundägare.  Samtidigt tycker jag att du ska ge det lite mer tid än en dag.  De flesta hundägare känner nog som du alldeles i början, mer eller mindre.

Mirrorglace
2014-09-26 09:56
#5

#3 jag vet inte har alltid haft någon annan och delat hund med. Men nu är det bara jag o han och det går inte får bara panik fast jag vet att det går. #4 det är det jag menar, ska se hur det blir om någon dag. Annars måste jag lämna tillbaka honom för så här ska det inte vata och det vet jag.

❤️

[Juel70]
2014-09-26 09:56
#6

Det finns för och nackdelar med allt brukar jag säga. Hunden kan bli din bästa vän, men det kräver ju mycket. Ut flera gånger om dagen i ur och skur året runt, spelar ingen roll om du är magsjuk.. bara gå ut och kräkas runt hörnet 🙂

Det är ju bra om man får en stabil hund, som inte är så rädd av sig och klarar av att vara hemma ensam ibland. (Max 6 timmar) 

Just nu löper min hund och bara det kan vara väldigt jobbigt för både henne och mig. Jag byter blöjor hela tiden och ibland glömmer jag och då får jag skura och tvätta extra mycket och när vi är ute och går så får hon upp ett spår efter en goding och jag bara flyger efter som en vante.

Men i slutändan, hon är min bästa vän och jag får så mycket i gengäld. Villkorslös kärlek ❤️

Tänk noga efter hur ditt liv ser ut nu. Finns det andra viktiga saker som skolan, jobb eller annat som måste prioriteras, då kanske det är bättre att du klarar av det först och sen skaffar hund senare. Men du kan ju också be om hjälp från familj, vänner eller så.  Hoppas det går bra!

Annons:
VildaVittra
2014-09-26 10:16
#7

#5 Varför inte gå ut i svampskogarna idag och bonda lite? Kanske köra lite lydnad?

Ångest kan skruva till ens känslor åt helt galet håll, så gör inget förhastat. När jag tagit över hundar har jag haft dom på prov i tre veckor, då hinner man lära känna hunden ordentligt. På en eller två dagar så hinner man ju inte med något av det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mirrorglace
2014-09-26 10:22
#8

Ska ta och göra det senare. Skrev till förra ägaren att jag ville ha honom på prov och inte byta ägarens riktigt ännu. Vill ju ha honom och vet att han är underbar men just nu bara ångest faktor . Får hoppas det blir bättre. Tack för alla svar :)

❤️

Fjordell
2014-09-26 13:34
#9

Som någon sagt, göra grejer tillsammans för att få er att bonda med varandra! Lär känna honom. Ge honom en ärlig chans. Oroa dig inte en massa, det ger ändå ingenting. Tänk positivt.🌺

Uppdatera oss gärna för hur du beslutar att göra!

Fjordell
2014-10-01 01:58
#10

Hur går det? Känns det bättre?

Mirrorglace
2014-10-05 00:55
#11

Bara dagen efter kändes allt jätte bra igen! Helt underbart precis som när jag haft honom tidigare :) han är med mer överallt haha :D

❤️

Fjordell
2014-10-05 01:52
#12

#11 Oj, vad roligt att höra! Så skönt för er bådas skull!❤️

redstaryena
2014-10-07 12:48
#13

Här var det snabba vändningar !

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
GHH
2014-11-15 11:31
#14

Kan relatera, jag har haft min fina kille i 2 år men hade honom tillsammans med mitt ex innan och nu när jag har honom själv på heltid känner jag mig ofta otillräcklig och överväldigad. Det är ju massor av jobb och vissa dagar vill jag inte vara hundägare men skulle aldrig byta bort honom för ngt i världen men ingen kan påstå att det är lätt att ha en amstaff, envisare hund får man leta efter :p

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Upp till toppen
Annons: