Annons:
Etikett03-uppfödare
Läst 6492 ggr
[Beak]
2013-11-10, 00:51

World of staffs

Undrar om det är någon här som har hund från world of staffs? :)

Annons:
shaneekung
2013-11-10, 05:32

Jag personligen har inte någon hund från dom, men jag vet en som har. Enligt mig så är dom inte seriösa. Jag hittar annonser från dom titt som tätt på blocket, dom verkar byta ut sina hundar väldigt ofta. Och dom har även haft några blandras kullar. För något år sen sökte dom ett nytt hem till en svart vit tik, tiken kunde vara agressiv mot människor, ändo parades hunden.

vallhund
2013-11-10, 19:36

Hittar ingen kennel med det namnet på Amstaffklubbens uppfödarlista eller på FCIs kennelnamnsregister.

http://www.amstaffklubben.se/

http://www.fci.be/affixes.aspx

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Olga RW
2013-11-10, 20:50

#2 Det är en registrerad uppfödare, sök på hunddata så får du fram deras tidigare renraskullar iaf.

Kenneln har då hänvisningsstopp hos SKK.

FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

vallhund
2013-11-12, 02:21

#3 Tack för upplysningen!

dogsncoffee
2013-11-12, 04:11

#1 Får jag fråga hur du har fått reda på detta? skriv gärna PM

#3 Underbart fina hundar du har!

shaneekung
2013-11-12, 21:13

#5 Jag har pratat med dom, och vet några dom har sålt hundar till. Jag har även sett flera annonser ute där dom har sålt hundar. Dom var även intresserad av en tik vi ville sälja.

Annons:
[Bullen300]
2013-11-13, 22:52

jag har en  väns om har en valp därifrån och som är blandras

Jojjo969
2013-12-18, 08:05

Gammal tråd iof, men men. Hon avlar på ALLT som har en stamtavla, förr hade dom inte ens det.. Allt från hundar med underbett till helvita hundar som inte är hörseltestade. Hon har oerhört många hundar i omlopp och saknar helt kunskap i genetik. Finns faktiskt inget bra alls med hennes uppfödning. Det finns många kennlar som är riktigt bra som verkligen brinner för rasen och vill föra den framåt som man bör köpa från istället för hennes.

dogsncoffee
2013-12-18, 17:25

Förstår inte hur hon fortfarande har tillstånd till att avla

vallhund
2013-12-19, 02:51

#9 Vem skulle förbjuda henne?

dogsncoffee
2013-12-24, 02:58

Man kan väl bli förbjuden för uppfödning av skk valpar? 

Svenska kennel klubben, LS?

vallhund
2013-12-24, 04:00

Blandraser kan inte reggas i SKK o blandrasuppfödare kan inte bli medlemmar i SKK.

Djurförbud kan man få, men det krävs en hel del för det.

dogsncoffee
2013-12-25, 02:37

Hon säljer ju skk amstaff valpar?? Inte blandraser längre?

Annons:
shaneekung
2013-12-25, 19:08

Hon har ju börjat med renrasiga hundar nu, så det borde väl bli lättare att få djurförbud?

shaneekung
2013-12-25, 19:09

Eller att kennelklubben inte reggar hennes valpar?

dogsncoffee
2013-12-28, 04:17

Håller med #15

Hon säljer valpar med stamtavla nu så något måste man ju kunna göra åt saken?

Melissa V
2014-02-21, 14:05

Gammal tråd men googlade runt och hamnade här, denna hamnade en en tråd jag är med i som mest är för träffpunktsfolk. Kände rätt omg dåliga vibbar och tvungen kolla vad de var för tjomme. 
Ställde lite frågor om vad fler raser låg bakom för på bara bilden ser det verkligen inte renras ut, definitivt inte för den skitsumman. 
Frågade även sen om vacc, chippning, vet.bes etc och då slutade människan svara.

Printscreenat "annonsen"

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

hannah92
2014-02-21, 21:17

Om det är sant att hon har hänvisningsstopp & inte får regga kullar i skk (ännu en gång) så kan det ju vara därför priset är så lågt. Med tanke på att den här kullen föddes i samma veva som hon hamnade i hetluften igen… ruskigt oseriös hur som helst.

Smage
2014-02-22, 10:07

Jag va själv nära på att köpa hund från den tanten, sjukt glad att man gjorde lite research innan. Tog inte många minuter innan man insåg att man inte skulle ha med henne att göra.

Redan från första kontakten tyckte jag det va något som inte kändes rätt. T.ex. svarade hon inte i telefonen, utan skickade efter ett tag ett sms med "Vem är det?", lät allmänt vrång över sms, det va den enda kommunikation jag hade med henne. Hon hade tre kullar samtidigt.

Ingenting kändes bra med den människan.

Melissa V
2014-02-22, 13:27

Jag var tack och lov aldrig intresserad av att köpa. Men ville inte att folk skulle lockas att köpa av henne så därav började jag ställa massa frågor så andra kunde se som kanske inte tänker efter mer än "åå billig söt valp" 

Hon verkar verkligen knepig, såg hon hade annons på blocket också där det enbart är telefonkontakt. Konstigt att hon då inte svarar, tycker ju synd om hundarna men vägrar att gynna hennes "avel"

Annons:
dogsncoffee
2014-04-06, 00:35

Hon är verkligen inte att leka med, Tycker uppriktigt sagt synd om hundarna och valpköparna!

Relo
2014-05-01, 15:14

Någon av er som vet vart dom bit ungefär? För någon månad sen så fick hon ta över 2 av mina katter som jag tyvärr inte kunde ha kvar, och nu när jag skrev och frågade hur de gått så fick jag bara till svar att den ena hade gått ut och inte kommit tillbaka och den andra hade hon kvar :/ Hon verkade inte bry sig så mycke om att den ena va borta så vet inte om man skulle åt dit och letat :/ Jätte tacksam för alla tips

redstaryena
2014-05-02, 17:37

vad vill du ha tips på? fattar inte riktigt tyvärr

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

solus
2014-05-02, 18:11

Inte jag heller

http://solus.blogg.se/ 

Melissa V
2014-05-02, 18:39

Tror hon menar att hon undrar vart dom bor så hon kan åka och leta efter sin fd katt som sprungit bort

solus
2014-05-02, 19:55

Dom har väl en hemsida eller något där man kan få reda på adress?

http://solus.blogg.se/ 

redstaryena
2014-05-03, 00:22

Okej låter lite smått 🤔 Jag menar var lämnade du katterna och hur har du fått tag på henne från första början? 

hoppas du hittar katten.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Fernandees
2015-01-01, 12:16

Jag har köpt en omplaceringshund som kommer från henne. Jag råder ALLA att avstå från hennes hundar, nu i efterhand har jag fått höra att hon har vanvårdat hundar, den hanen jag fått tag på har mycket anlag för allergier, tjejen som sålde honom var inte särskilt intresserad om hur det gick för honom utan var ute efter pengarna.  

En ras som amstaff som redan har stora anlag för såväl fysiska som psykiska problem bör inte avlas på hur som helst. Så om du är intresserad av amstaff, köp från seriös uppfödare med stamtavla!

Upp till toppen
Annons: