Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3922 ggr
neasfotografier
1/28/15, 6:52 PM

Sele till amstaff

Undrar om det är nån här som har en sele till sin amstaff? En sån som man trär i frambenen och den sitter över bröstet. Om nån förstår vad jag menar 😛
Hur funkar det? Bra eller dåligt?
Är det bra om man har en hane på 2 år som drar mycket i vanligt koppel?

Jag är rätt liten till storleken så jag har nosgrimma på honom när jag går promenader med honom, för att han inte ska dra iväg med mig (särskilt nu när det är vinter och halt). Min bror som har hunden har hunden lös och kopplar honom när de möter andra hundar, så han har inga problem att han drar.
Min brors flickvän är i samma storlek som mig så hon har också grimman ibland.

Vill ju såklart att han ska slippa ha grimman på sig så då kanske en sele är bättre?
Ni får gärna länka till selar som ni rekommenderar 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
vallhund
1/29/15, 11:02 AM
#1

Jag har haft denna i flera år o är mycket nöjd.

http://www.pongo.se/product.html/ruffwear-webmaster-sele?category_id=30

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fjäril
1/29/15, 8:48 PM
#2

Vi använder sele och vanligt halsband. Det förstnämnda på långa promenader då han gärna drar eller när han får dra, som barnen i pulka. Vi är jättenöjda. Han kan knappt dra, höll jag på att säga, med selen. Han vänds liksom åt sidan. Vi fäster kopplet framtill, inte vid ryggen för då blir han ännu starkare.

Sajtvärd på Övernaturligt

[MalinJohn]
2/6/15, 8:16 AM
#3

Jag har två amstaffar hemma och hanen har blivit väldigt stark nu.. Så jag köpte två sådana selar du pratar om från märket trixie! Funkar helt fantastiskt! Kan hålla båda hundarna i en hans och de drar inte längre, hela promenaden och hundarna har blivit mycket lugnare sedan jag köpte selarna! Och de selar jag har kostade 89:-, de bäst Investerade pengarna någonsin! :D Jag har även på dem ett halsband ibland då vi ofta släpper dem i skogen och sista biten hem som går via en väg kan det vara skönt att snabbt och enkelt kunna koppla dem när det kommer lastbilar och så :) så rekommenderar starkt trixies antidragselar!

neasfotografier
2/6/15, 9:16 AM
#4

Glömde uppdatera om att jag hittade en sele från metizo till honom och den funkar superbra! 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Upp till toppen
Annons: