Annons:
Etikett02-avel-genetik
Läst 2405 ggr
Gollums Fru
4/17/15, 9:02 PM

Öronen på min blandamstaff

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Har funderat på dessa öron ett tag. Det sägs att han är amstaff/rottweiler, men är inte dessa öron väldigt stora för båda raserna? Eller är jag helt ute och cyklar? Valpöron kan ju ändras väldigt mycket :) Vad tycker ni? Många tror han är labbe pga. öronen… hemskt söta är de iallafall :)

Jasa nej saja!

Annons:
AnneN
4/17/15, 9:17 PM
#1

Tycker han påminner mest om en dalmatiner med den teckning han har på öronen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kalli
4/17/15, 10:36 PM
#2

Jag skulle bli mycket förvånad om det bara var Amstaff/Rottis i honom. Visserligen kan blandrasvalpar se väldigt olika ut men han påminner inte om någon Amstaff/Rottis jag sett.

Yuuuhanna
4/18/15, 1:29 AM
#3

GD längre bak i släkten?


Gollums Fru
4/18/15, 10:07 AM
#4

#1 Ja, det är faktiskt fler som frågat om han är en Dalmatin :) #2 Näh, jag håller med! Dels färg/teckning, men också öron och ansikte. Det är helt klart amstaff i honom, men tycker nog att nosen är lite väl avlång och öronen lite väl stora för att det enbart skulle vara amstaff/rottweiler. #3 Hrm… kanske… ska försöka luska lite i det. Men du ar en poäng!

Jasa nej saja!

Gollums Fru
4/18/15, 10:09 AM
#5

Han växer så knakar (0,5 kg första veckan) så det ska bli spännande att se hur han slutar. Fruktansvärt tillgiven och läraktig också :)

Jasa nej saja!

Fjordell
4/19/15, 1:23 AM
#6

Det första jag tänkte var faktiskt grand danois! Blir intressant att se honom växa upp.

Annons:
Gollums Fru
4/23/15, 12:23 PM
#7

#6 Ja! Lovar att uppdatera :) Har också fått wn gissning på pointer!

Jasa nej saja!

Wellcraft
4/23/15, 3:30 PM
#8

Jag tänker mig lite setter också.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: