Öronen på min blandamstaff
Hej! Har funderat på dessa öron ett tag. Det sägs att han är amstaff/rottweiler, men är inte dessa öron väldigt stora för båda raserna? Eller är jag helt ute och cyklar? Valpöron kan ju ändras väldigt mycket :) Vad tycker ni? Många tror han är labbe pga. öronen… hemskt söta är de iallafall :)
Jasa nej saja!

Tycker han påminner mest om en dalmatiner med den teckning han har på öronen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag skulle bli mycket förvånad om det bara var Amstaff/Rottis i honom. Visserligen kan blandrasvalpar se väldigt olika ut men han påminner inte om någon Amstaff/Rottis jag sett.

GD längre bak i släkten?
#1 Ja, det är faktiskt fler som frågat om han är en Dalmatin :) #2 Näh, jag håller med! Dels färg/teckning, men också öron och ansikte. Det är helt klart amstaff i honom, men tycker nog att nosen är lite väl avlång och öronen lite väl stora för att det enbart skulle vara amstaff/rottweiler. #3 Hrm… kanske… ska försöka luska lite i det. Men du ar en poäng!
Jasa nej saja!
Han växer så knakar (0,5 kg första veckan) så det ska bli spännande att se hur han slutar. Fruktansvärt tillgiven och läraktig också :)
Jasa nej saja!

Det första jag tänkte var faktiskt grand danois! Blir intressant att se honom växa upp.
#6 Ja! Lovar att uppdatera :) Har också fått wn gissning på pointer!
Jasa nej saja!

Jag tänker mig lite setter också.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund