Annons:
Etikett15-efterlysningar
Läst 6396 ggr
thicha
4/18/13, 11:17 AM

Blue American Staffordshire

I stället för att leta igenom sveriges alla uppföade efter just den färg/färger som jag söker så tänkte jag kolla med er här om ni kanske vet.

Vi söker en valp, och denna gång vill vi ha en med blåa inslag, kanske vit och blå? eller helt blå.. Gärna med lite utställningslinjer. och så klart från sunda och stabila hundar.. någon som vet och kan hjälpa mej?


Annons:
shaneekung
4/18/13, 1:13 PM
#1

Du vill ha en Amstaff som är blå? Varför just blått om man får fråga? Det finns uppfödare som ibland får blåa valpar i kullen, men ingen seriös uppfödare avlar endast för färg. Och det är bättre att kolla in rasklubbens uppfödarlista. Kolla in på rasklubbens valp hänvisning där brukar det finnas valpar till salu.

thicha
4/18/13, 1:16 PM
#2

Ja varför väljer man färg överhuvud taget, kanske för att det är en färg man gillar?? annars hade jag kunnat tagit precis vilken hund som helst, men nu är det så att vi gillar amstaff och nu vill vi ha en blå!


Zahara
4/18/13, 2:52 PM
#3

#2 Håller med dig, vi ville ha en svart vit och det har vi, Hoppas du hittar det du söker!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

db-2
4/18/13, 3:18 PM
#4

#1 För att de tycker om färgen blå? Varför skall alltid folks motiv ifrågasättas?

#2 Du ska självklart ha en färg som Du/Ni föredrar sedan antar jag att det inte kommer vara det enda kriteriet.

thicha
4/18/13, 3:40 PM
#5

Jo men precis, visst har vi mer "krav" än bara färgen.

vår första önskan är blå, sen kommer nog tigrerad,svart…

Vi vill kunna ställa ut och tävla i bruks eller spår.. Ska vara en hund som är framavlad av stabila och testade hundar! Därför  gick vi nu ifrån rasen old english bulldog till amstaffen


shaneekung
4/18/13, 3:42 PM
#6

Det är klart att man får välja villken färg man vill ha på hunden, men det borde komma sist.

Annons:
thicha
4/18/13, 3:51 PM
#7

Ärligt talat tror jag att de flesta gör så oavsett om dem ska köpa en ny dammsugare/kaffebryggare/bil, kläder till sej själv el sina barn eller en person att leva med, ett första intryck är viktigt och där spelar färg roll.

Går man inte på utseendet så ljuger folk när det gäller ovanstående saker. Inte köper du en tröja eller byxor som du tycker är as fula men jätte sköna…

Det är vårt val och det är en hund man räknar med att leva iaf 12-14 år med och då kan man väl få välja även en färg man gillar mer än andra?


vallhund
4/18/13, 6:39 PM
#8

Jag har aldrig valt hund utifrån färg, inte heller kaffebryggare/dammsugare eller bil.

Först skall allting stämma, ras, linjer, hälsa, meriter osv, kan jag då välja färg är det ett plus, men valens personlighet kommer före.

Uppfödare som har färg som kriterium vid avelsplanering skulle jag inte stödja.

Naturligtvis gör var o en som de själva vill.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[PrincessLeia]
4/18/13, 8:06 PM
#9

Mitt tips är att prata med den officiella rasklubben! Hör runt med dom om dom vet om nån uppfödare som planerar parning med en blå individ.. Eller så sätter du dig & ringer runt! Har inte hört talas som nån kennel som föder upp hundar efter färg, så de är nog bara att leta & hoppas på lite tur! Men tror svaret kommer bli som många andra svarat.. Att dom avlar på god mentalitet & god hälsa först & främst :) Lycka till

cakeraj
9/13/14, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en blå-vit amstaffmix. i den kullen fanns bara 2 st, resten svart-vita. ingen av föräldrarna var blå, men morbror till valparna hade blå-vit färg. Jag fastnade direkt för just den färgen då jag såg alla valparna.

Skickar bild med på min älskade Chiquita född 2012

Isvind
9/15/14, 7:41 PM
#11

Finns ju en kennel med rätt mycket blåa hundar, kan dock inte påstå att jag tycker den är särskilt seriös… Kolla med rasklubben som sagt & glöm inte att ställa rejäla krav på hälsan! :)

Fjordell
9/16/14, 12:24 AM
#12

Ni lär inte hitta en helblå renrasig amstaff då i princip alla AST är tecknade, mer eller mindre. Jag har aldrig sett en registrerad AST som helt saknat vitt.

Men iallafall, kolla med Ruffwood. Jag vet att de kommer ha valpar på en blå tik under 2015, men mer än så vet jag inte. Där har du dessutom en seriös kennel med sunt tänkande kring avel!

juliafrojd
5/10/15, 9:00 AM
#13

Swedestaff har fina.

Annons:
Upp till toppen
Annons: