Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 8139 ggr
Fjordell
2012-01-11 23:09

Fryser era hundar?

Som sagt, fryser era hundar på vintrarna? Tvingas du sätta på ett tjockt täcke och skor på din älskling när minusgraderna tränger sig på?

Min lille gubbe har inte frusit något alls nu sin första vinter, förutom dagarna då det är mindre är -20 grader kallt. Då måste jag åtminstone sätta på en fleeceoverall på honom. Men om det blåser mycket eller bara är blött ute så får han på sig ett vindtätt vintertäcke. Annars klarar han sig bra som han är :)

Annons:
LillyB
2012-01-12 18:02
#1

Min gris fryser väldigt mycket! Han måste ha ett tjockt värmande och vindtätt täcke på sig även om det bara är runt -5 grader. Är det runt 0 grader, blåser eller regnar så måste han ha ett lätt fodrat vind- och vattentätt täcke. Blir det kallare än -10 grader så behöver han skor, annars får han lätt köldkramp och börjar halta och hoppa på 2-3 ben. Tyvärr så är hans hud så känslig så han får blodiga skavsår av sträva kanter, sömmar och remmar på täcken mm. Så vi måste alltid sy på lite fleecetyg på vissa ställen. Han är så känslig så om han ska springa i skaren så skulle han behöva en heltäckande overall för att inte få blödande sår och rivmärken på tassar, ben, mm.

Men jag har lärt mig med tiden hur han behöver skötas, så vi lyckas hålla honom ganska hel nu för tiden. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Fjordell
2012-01-12 21:04
#2

Kan tänka mig att det blir lite jobbigt att klä på honom hela tiden? Eller går det kanske per automatik numera? Flört Har lite tur att min gosse kommer från kallaste Kiruna, så han är härdad ända från start!

LillyB
2012-01-13 00:04
#3

#2: Hehe ja, det går lite på automatik med hans skötsel! :) Han ska ju ha epilepsimedicin morgon och kväll samma tider, mm, så man får in alla sånadär specialsaker i ryggmärken! Som tur är! :D
Aha!! Det är alltså till Kiruna jag ska söka mig vid nästa hundköp!! ;D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

[Empisen]
2012-01-16 12:07
#4

Ja Silas är väldigt frusen av sig.. Har hört att man helst inte ska skämma bort sin valp med täcke då det försämrar någonting jag inte minns just nu, haha. Men jag led med honom så fixade ett täcke ändå jag Glad

leemland
2012-01-19 15:32
#5

Vår "lilla" fryser väldigt mycket, men tror mest det är för att hon är underutvecklad.. :/

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

theraphosa
2012-01-19 16:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min fryser oxå, så mycke så hon skakar och gneller! så när de är kallt har hon ett tjockt täcke med keramiskt tyg från backontrack och då är de lungt =)


Annons:
theraphosa
2012-01-19 16:07
#7

#1 aw, full vintermundering som gäller alltså! våran har oxå otroligt kort och lite pälls, helt naken på magen!


Matteina
2012-01-19 23:00
#8

#6 Vilken blick… helt underbar!

theraphosa
2012-01-20 11:14
#9

#8 hehe tack ^^


Beckibus
2012-01-22 21:44
#10

Våran amstaff  hatar kylan så hon får h tjockt vintertäcke på sig..

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

tezzla
2012-01-22 21:53
#11

Rex fryser lätt, men han har så tunn päls och känns nästan kal på insidan av lår, bröst mm han har en fleecejacka som han har kall höst/tidig vinter, sen har han hurtta täcke och även fleeceoverall under om det är -17 som det var förra året

Kalli
2012-01-22 23:07
#12

Trams fryser faktiskt sällan, det är väl främst när vi är hemma i Norrland som det blir så kallt att han får ha täcke (till hans stora missnöje).

Beckibus
2012-01-27 18:40
#13

Märta fryser väldigt mkt.. Hon älskar värmen! Så sommar är hennes årstid. Hon har ett värmetäcke på sig när vi tycker att hon behöver det.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Malin.R
2012-01-27 18:59
#14

Astrid fryser oftast om det är kallare än -5 så då åker ett värmetäcke på, är det kallare än -15 så får hon ha en fleeceoverall. Sockar har hon men dom har jag aldrig använt hittils iaf.

Öronen hennes är egentligen det som hon fryser mest och lättast om, snö, blåst eller minusgrader så har jag en hund som ruskar på sig var 15 minut för att få upp värmen i öronen.

Upp till toppen
Annons: