Annons:
Etikett20-allmänt
Läst 6296 ggr
Jenna_Nord
2012-01-30 19:06

Tikskydd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Min staffetjej är nu inne på sitt tredje löp och jag köpte Dogmans tikskydd (se bild). Men nu efter några dagar börjar hon bli röd på magen och vid framsidan av låret av resoren. När hon ligger ner på sidan så tror jag att det spänner lite extra..
Så tänkte höra om de finns någon som vet ett bra tikskydd som kanske inte skaver så, eller om alla skydd är tillverkade på samma sätt. Det är första gången jag använder tikskydd så är inte så bekant med den marknaden :P

Mvh Jenna

Annons:
Fjordell
2012-01-31 12:07
#1

Det är visst klurigt att hitta något som alla är nöjd med. Många kör med vanliga barntrosor, andra kör med kalsonger. Men hittade en sida där de tycks sälja riktigt söta tikskydd! Gladhttp://lillbullen.se/trosor.html

Jenna_Nord
2012-01-31 12:22
#2

Haha dom var verkligen jättesöta!
Men det jag tycker är problemet är att bara för att hon har så lite päls så tar hennes hud "skada" av resoren. Men de kommer jag kanske inte undan ifrån då. :)

Mvh Jenna

Fjordell
2012-01-31 12:28
#3

Kan förstå det! Förstår inte varför de inte tillverkar bättre tikskydd faktiskt. Vi har själv såna där svarta som är på bild, och de funkar utan problem på mina hundar med lite längre päls, men kan tänka mig att det gärna skaver på korthåriga… :/ Trist är det!

Malin.R
2012-01-31 12:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag hade två olika par som jag varierade mellan när Astrid löpte nu första gången. Modellerna är så pass olika så de inte nöter på samma ställen, så kan man passa på att tvätta det ena paret när det andra används.

Malin.R
2012-01-31 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och så andra paret.

Jenna_Nord
2012-01-31 12:57
#6

#3
Ja det är lite synd :/

#4-5
Okej de var ju smart! Då ändrar dom ju läge lite så det inte skaver på samma ställe hela tiden. Var har du köpt dom någonstans?

Mvh Jenna

Annons:
L8sson
2012-02-01 14:18
#7

Jag har varit anti tikskydd men nu när jag skaffade hanhund så får Leia lära sig att ha tikskydd. Jag köpte hurtas tikskydd, passade bra och det var elastist eller hur det stavas. Jag gillar det och Leia brydde sig inte. Hon är vit så man såg lätt ifall det skavde och det gjorde det inte :)

 LEia har ett rött :D

http://www.hurttacollection.com/sv/pro-sv/produkter/hygienprodukter/tikskydd/

Jenna_Nord
2012-02-01 17:18
#8

Jag har också varit anti med min förra tik som nu är 4½. Men min staffe är en sån kelgris och ska vara i knät och sitter ju inte still för 5 öre ibland ;) Så de kändes bäst med tikskydd, då slipper dessutom besökare riskera att få blod på sig xD
Tack för tipset, Ska kolla upp det! De verkar vara lite annourlunda än det jag har :)

Mvh Jenna

Olga RW
2012-02-02 01:45
#9

Jag använder tikskydd av märket Pet Creation (finns på bl.a. Djurmagazinet). De är rätt tunna och mjuka, funkar väldigt bra för alla mina tjejer :)

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Labolina_73
2012-02-02 20:26
#10

varför använder ni skydd övh? finns det något särskilt skäl??

//Linda

Jenna_Nord
2012-02-02 20:33
#11

#10
Som jag sa så är min hund uppe i soffan, sängen och vill ofta ha närkontakt och ligger bredvid en. Känns väldigt ofrächt att ha blod överallt.

Mvh Jenna

L8sson
2012-02-02 22:37
#12

#10 jag har ej haft det förut på Leia i hopp om att hon ska lära sig att städa efter sig, så gillar jag inte tanken att ha en trosa på min hund :S Så jag har låtit det vara och fått ta att det är blod överalls då hon blöder som en flod.

Jag har en 5 årig hanhund hemma ibland nu på senaste tiden väldigt långa perioder, han blir lite lätt intresserad när hon löper. Så har jag skaffat hanhund själv, han är 6 månader, har inte riktigt förstått det där med löptik än men det kommer. Jag valde trosa då det är skydd för Leia så hon slipper pojkarna och pojkarna slipper blod på golvet.

Lätt lösning när jag inte är hemma och har kontroll :) Annars så är jag gryt anti det, känslar är inte rätt.

Malin.R
2012-02-03 13:32
#13

Det svarta tikskyddet kommer jag inte riktigt ihåg vart jag köpt men det är av märket Valentino iaf. Det rutiga kommer från Hööks.

Det fungerade väldigt bra för mig att variera mellan dom två, Astrid fick inte något skav alls.

Annons:
_tess_
2012-02-05 16:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag gillar också Pet's creations tikskydd. De är mjuka och har väldigt bra passform. Använder dom till min schäfer/jämthundstik under löp för att hon ska kunna vara med oss i soffan utan att bloda ner klädseln.

Mvh Tess

Upp till toppen
Annons: