Annons:
Etikett03-uppfödare
Läst 5820 ggr
sunnys
2012-01-23 11:30

Kenneltips

Vi ska skaffa en staff till sommaren, någon som vet kennlar eller vart man kan hitta kennlar typ någon sida? Vill inte köpa ifrån blocket utan något som verkar mer seriöst. Vi bor i Uppsala men är beredd att åka vart som helst.


Annons:
Fjordell
2012-01-23 12:41
#1

Vad kul! Jag antar att du menar en amstaff, och inte staffordshire bullterrier? Glad

Hur som helst så har vi en en länksamling här på sidan med uppfödare i Sverige. Klicka här.

vallhund
2012-01-25 12:56
#2

+1

Köp en renrasig SKK reggad hund där föräldradjuren uppfyller rasklubbens krav för valpförmedling som du hittar: http://www.amstaffklubben.se/ under "valphänvisning".

Föräldradjuren bör dessutom ha genomgått MH eller BPH o gärna ha andra meriter än bara från utställning.

Det finns mycket bra info om rasen att läsa där.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

cannaydia
2012-02-08 20:32
#3

Blocket är inte en hemsk annonssida att hitta kloka uppfödare om man själv är villig och kunnig att gallra bort de man inte tycker är okej. Jag hittade båda mina uppfödare till mina amstaffs på blocket. En första kontakt och prata med uppfödaren är viktig och själv bilda sig en uppfattning, gärna och åka och hälsa på innan man fattar något beslut om man vill ha valp där ifrån eller ej. Gå på sunt förnuft och magkänsla och självklart dina egna kriterier och fakta.

Fjordell
2012-02-08 20:37
#4

#3 Håller helt och hållet med dig! Det är många seriösa uppfödare som annonserar just där.

Jag hittade också min älskling där, och han kommer från en seriös uppfödare. Det tog flera dagar fyllda av intervjuer innan hon bestämde sig för vem som skulle få tinga valpen. Hon var väldigt noga med att höra sig för vad man har för planer med hunden, kunskaper, vana etc.

Men som #3 säger så gäller det verkligen att lära sig se vad/vilka som är och inte är bra.

Upp till toppen
Annons: