Skadad eller sjuk hund?
Har ni en/några hundar som varit sjuka eller skadade, och sedan återhämtat sig? Hur hände det/hur upptäckte ni det?
Dela med er av era historier!

Astrid har haft öroninflammation en gång, märkte att örat var lite rött och irriterat så då var vi till veterinären och fick ut örondroppar så var det borta på lite drygt 10 dagar.
Hon har också fått en kraftig allergisk reaktion en gång, fullt med kliande svullna utslag över hela kroppen samt röd i armhålan, ljumskar och under magen. Fick åka in akut till veterinär och få en spruta med kortison samt tabletter i 8 dagar. Hon höll verkligen på att klia sönder sig själv.
Hon har aldrig reagerat på något varken före eller efter detta. Men jag misstänker att hon reagerade på en ny sorts tuggben som hon fick kvällen innan, något sådant har det inte blivit för henne igen.

Trams har också haft öroninflammation en gång, han kliade sig och skakade på huvudet vilket är typiska symtom. Han fick följa med till smådjursavdelningen på Blå Stjärna eftersom jag även hade en sjuk råtta och när sköterskan skrev in honom trodde hon att han också var en gnagade (vilket är lätt hänt med tanke på hur han äter pinnar). Sen undersöktes först råtta och sedan hund, vi fick också örondroppar och har inte haft några problem efter det. :)

Tyra (min amstaff) har blivit biten av en pitbull så att hon fick ett djupt sår efter en tand.. Men det läkte sig fint av sig själv tack o lov med god rengöring :)
Sen har hon trampat i en marschall så hon brände upp hela trampdynan.. Hon fick gå med inlindad tass och med strumpa utomhus i några veckor. Men läkte fint de också! :)
Sen nu i vintras trampade hon på en glasbit eller dylikt i en hundpark så hon skar upp halva trampdynan.. Men med god omvårdnad och lite ompyssel så läkte det också helt efter 3 veckor :)
Sen Ayla (min finska lapphund) fick vinterkräksjukan förra året.. Det började med att hon spydde galla och sedan blodigt "vatten". Hon kunde inte behålla någon mat och tillslut kom det även blod i avföringen. Dagen vi åkte in till veterinären hade hon kraftig diarré som bara såg ut som en blodig sörja. Jag var livrädd :( Hon fick leva på pasta, ris, torskfile och fiskbullar i veckor + medicin från vet. Men det tog ändå nästan 3 månader innan hon blev bra igen. Hon sjönk med 3-4 kg i vikt och det kändes som att hon aldrig skulle bli bra igen! Men tackar gudarna för att det gick över!
Mvh Jenna