Annons:
Etikett04-foder-skötsel
Läst 3655 ggr
Fjordell
2012-01-11 23:12

Hur ofta klipper ni klorna?

Hur ofta klipper ni klorna på era hundar? Jag hoppas vi har minimalt med slarvare Flört

Annons:
pavor-nocturnus
2012-01-28 19:57
#1

Nu har ju jag visserligen en flatcoated retriever, men jag klipper när det behövs. Brukar kolla hans klor varje gång han hoppar upp i soffan (aka varje dag) och se hur långa de blivit. De verkar inte växa så fort på honom, så varannan till var trejde vecka verkar som det räcker.

Kalli
2012-01-29 16:56
#2

Nästan aldrig eftersom det inte behövs, åtminstone inte på Amstaffblandningen. På honom klipper jag nästan bara klorna på framsporrarna eftersom de inte tar i marken och kan slitas ner på det sättet. I mitt svar syftade jag på honom och svarade väldigt sällan.

På tiken däremot klipper jag lite varje dag eftersom hon dels hade väldigt långa klor när jag fick henne, dels tycker att det är obehagligt så försöker vänja henne lungt och stilla.

theraphosa
2012-01-29 17:01
#3

Min kille sköter klippandet av klor på hundarna och han gör de offta, ca en gång i veckan för att hålla pulpan kort. Och nu på vintern behövs de värkligen för de slits ju knappt på dem då de är snö överallt.

#2 WOW vilka ögon din vovve har, snyggt! (haha OT men vart tvungen att nämna de)


saxxy
2012-01-31 10:06
#4

Växer valpars klor mer än vuxna??
För jag får klippa min lillkille nästan varannan vecka.. växer som tusan!!

//Sanna Sohlman

Malin.R
2012-01-31 12:50
#5

Jag klipper klorna en gång i veckan, jag har gjort det från det att hon var liten så det ska bli rutin på det.

Nu gör jag det mest för att klipper man så ofta så räker det med att bara klippa av tippen på klorna, jag tycker också att det blir lättare att hålla fin form på klorna när man klipper dom ofta.

L8sson
2012-02-01 14:20
#6

Jag klipper ofta då leia har knasiga klor, de är stora och konstiga. Så nu har jag faktiskt köpt mig en sån kloslip. Så jag kan slipa ner klorna ist, så får jag se ifall det var bra köp eller ej ;)

Annons:
Susanna_w
2012-02-05 13:05
#7

Jag klipper varje/varannan vecka. Mest för att det ska vara så ofta som möjligt då han var riktigt svårklippt när han kom, så  vill inte att det ska fallera tillbaka nu när vi har fått bukt på det samt att hans klor slits inte ner så där jätte bra.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

_tess_
2012-02-05 19:31
#8

Jag försöker klippa båda hundarnas klor varje vecka, men ibland blir det varannan.

Mvh Tess

MoaL
2012-02-06 02:15
#9

Jag klipper när det behövs, så jag vet egentligen inte för jag tänker inte på det. Klickade i var tredje vecka i alla fall, för det brukar gå ett tag mellan gångerna.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Labolina_73
2012-02-06 11:15
#10

jag klipper ca varannan vecka,, men borde nog göra det lite oftare då hon inte riktigt uppskattar det…

//Linda

Fjordell
2012-02-06 15:28
#11

Behövs det så tar jag varje vecka, men oftast har inte klorna hunnit växa i princip något, så då tar jag så fort det behövs :)

ramada
2012-02-28 22:11
#12

Oftast av nån konstig anledning så brukar de bli torsdagsritual här hemma med klovård Glad

SE VCH Port-Ellen "Dayze"

Wolf In Soul Boom Boom Tequila "Tyche"

RuffWood An EZ Black Pearl With PW "Beatty"

Upp till toppen
Annons: