Naturediet Färskfoder
Hej allihopa!
Jag sitter i skrivande stund och jämför, analyserar och funderar över Naturediets färskfoder. Min hund äter i nuläget Eukanuba Dog Daily Care Sensitive Skin. Jag bytte för ca 2,5 månader sen till detta foder då han blev allergisk mot RC Mini Adult, fick ett himla angrepp av finnar och pormaskar och började dessutom klia sig mer än vanligt i öronen.
Han funkar idag relativt bra på Eukanuba men ju mer jag läser om Naturediet desto med övertygad blir jag om att det är ett bra foder. Det innehåller minst 60% kött, är helt glutenfritt, fritt från konstgjorda ämnen och konserveringsmedel, samt är en certifierad holistisk produkt. Det innehåller dessutom Omega 3 och 6.
Tror ni att detta foder skulle passa bra till min kille? Han har som sagt vissa problem med hunden, har dock blivit bättre. Av RC var han i stort sett konstant lös i magen. Nu när han äter Eukanuba är han oftast bra i magen. Han är en periodare så vissa gånger är han väldigt kräsen och ratar maten, är därför väldigt bra om ni kan tipsa om vilken sort som är mest smakfull. Jag vill ha ett färskfoder då han verkligen slukar sin mat, och jag vill att fodret ska vara holistiskt.
Nu vill jag höra era synpunkter om det här fodret, både bra och dåliga.

Jag vet inte så hemskt mycket om tillverkarna eller fodret, men jag tycker att det låter som något som definitivt är värt att prova. Det borde funka bra till din kille, men man kan ju inte vara helt hundra förrän man provat.
#1 Jag är väl av ungefär samma åsikt som du - man vet inte förrän man har provat. Är bara så rädd att han ska ramla tillbaka till samma problem som han fick av RC-fodret, vill verkligen inte ha den huden igen. Men enligt Naturediet ska ju deras foder passa känsliga hundar :)

det är säkert ett bra foder, dock är det inte ett färskfoder + att det lär bli väldigt dyrt att utfodra en Amstaff med.
Varför provar du inte ett riktigt färskfoder i stället? Som Vom og Hundemat, Nordic, Klass, Bravo eller Fodax?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#4 Min kille är en chinese crested så en förpackning skulle räcka två dagar, därav kommer inte foderkostnaden bli så mycket dyrare än i nuläget. Främsta anledningen till att jag kikade på Naturediet är att det finns på animail (beställer allt till katten därifrån) och att jag inte behöver förvara det i frys, har extremt liten frys.