Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3008 ggr
Zahara
3/12/12, 12:02 PM

Ska vi ta valpen?

Hej ville ha lite synpunkter. Vi har hittat en amstaffvalp vi helt Har fallit för han har ingen stamtavla men båda föräldrarna har Mamman har inte svensk tavla därav inga på valparna. Då vi "bara" ska ha en familjehund att busa träna och att älska är tavla inget tvång för mig dock viktigt att föräldrarna är friska och vettiga hundar vilket jag vet Att de är då jag träffat båda! Är hundvan och terrier van och har läst om rasen och har vänner med rasen så vi vet att vi gillar den. Frågan är vad hade ni gjort och vad tycker ni om min tanke?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Olga RW
3/12/12, 3:11 PM
#1

Inget hinder att få stamtavla på valparna om en eller båda föräldrar är importerade! Man får ingen ny stamtavla i Sverige på hunden, den befintliga gäller. Pappan till min första kull är från USA och mamman är från Polen, går utmärkt att registrera i SKK. Det är nog någon annan stans skon klämmer.

Svårt att avgöra huruvida hundar är friska efter ett besök. Vilka hälsoundersökningar är gjorda på dem?

Avråder sig starkt från att stödja oregistrerad amstaff/blandrasavel!

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

vallhund
3/12/12, 3:28 PM
#2

# 1

Håller med, det är något annat som är fel, vad har föräldradjuren för oficiella hälsoresultat? Hur ser deras MH ut, är de Ataxi testade?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Zahara
3/12/12, 6:21 PM
#3

Vet inte om om de är testade men det kan jag fråga. Mamma hund träffar jag ofta och vet att hon är bra i psyket. De som tagit kullen är uppfödare av annan ras men ville ha en kull och avkomma av denna tik som även är deras. Vet ju att de är seriösa uppfödare av den andra rasen så de vet vad de gör. Hur får man tavlor om de har utländska tavlor? Då borde det gå enkelt att lösa, eller?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Olga RW
3/12/12, 6:25 PM
#4

Det borde uppfödaren veta om den föder upp en annan ras.

Är man uppfödare i SKK och föder upp oregistrerade hundar blir man utesluten!

Vad ska de göra med avkomman som de antgligen sparar själva? Ska den gå i vidare oreggad avel? :O

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

ElinaPersson
3/12/12, 6:31 PM
#5

Precis som Olga säger i #1 - Det ska inte alls vara svårt att fixa fram stamtavlorna & registrera i SKK om dom är det i ett annat land.

VÄLDIGT ofta är det inte renrasiga American Staffordshire Terrier som säljs utan stamtavla trots att ägaren utlovar 100% renrasig..

Kanske detta kan få dig att tänka över det hela ännu mer:
http://amstaff.ifokus.se/articles/4f57694bd4ebea7f48001ee6-hunddomare-varnar-for-kop-av-blandrashundar?discussions-1

Lycka till i jakten på en trevlig familjevän! Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

ramada
3/12/12, 6:42 PM
#6

Varningsklockorna ringer oroväckande starkt i detta fall då en uppfödare som i detta fallet föder upp ennan ras inte kan klara upp att ordna svensk.reg på hundarna här i Swe genom SKK, som Olga skrivit, enkel procedur, har själv reggat in min Italienimport och det tog ca 1,5 v så var det klart, hans tavla stämplad av SKK och han fick ett Svenskt regnummer… det osar illa i detta fallet… Rynkar på näsan

SE VCH Port-Ellen "Dayze"

Wolf In Soul Boom Boom Tequila "Tyche"

RuffWood An EZ Black Pearl With PW "Beatty"

Annons:
vallhund
3/12/12, 7:28 PM
#7

# 3

Sakta i backarna nu, huruvida den har bra psyke eller inte kan du inte avgöra genom att träffa den ofta, inte ens om du är MH beskrivare, du kan i så fall ev avgöra om mentaliteten är helkass.

De som tagit kullen är deffinitivt inte seriösa eftersom de tagit valpar på en oreggad hund, de riskerar uteslutning ur SKK.

Även jag har en import o hans stamtavla har en SKK stämpel o han har ett Svenskt reg.nr.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: