Leksaker
Jag vet inte om någon skrivet detta innan men tror inte de :P
I alla fall vad har ni för leksaker till era små busar? Har ni några tips på HÅLLBARA leksaker?? Några som inte går sönder 2 sekunder efter att hunden fått den!.
Vår ena biter i sönder allt, och hon är bara precis ute efter att göra de också hon vill inte leka så jättemycket som den andra.
(visste inte var den skulle in, hoppas de blir bra på denna tråd.)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
hahahah känner igen mig där! Våran biter sönder ALLA leksaker som vi tässtat, den bästa va en massiv gummi boll med hål för godis, aa vad tog de 30min kanske sen va den i tusen små bitar och de va bara att börja dammsuga!
Följer denna tråd och vill oxå få tipps =)

Har man en Boomerball i rätt storlek åt sin hund så håller den förevigt! En jättebra aktiveringsleksak åt hunden, den ska man dock inte ha framme 24/7 då det kan skada hunden om den desperat försöker få sönder den. http://www.djurliv.nu/product_info.php?products_id=290
Denna ska också vara väldigt bra http://shop.brukshundcenter.se/product_info.php?cPath=90_132&products_id=264
Utöver dessa två är jag också väldigt nyfiken på vart man kan få tag på riktigt hållbara leksaker åt sin älskling, för jag har fortfarande inte hittat något som håller mer än 5 minuter här heller

Att hitta leksaker som håller är ju näst intill en omöjlighet.. Astrid springer och leker med dom i 5-10 min sedan börjar hon tugga sönder dom.
Tuffies av olika modeller är det enda som har hållt för henne, men då måste det vara av nivå 10 annars går dom också sönder. Dom ser lite tråkiga ut när dom kommer upp i dom högre nivåerna men då dom har pipar i sig så tycker iaf Astrid att dom är kanonkul!

Oj, det verkar ju som om alla har samma problem som mig med leksaker :P
#2 Aktiveringsleksaker går inte, dom fattar inte hur man gör med de, ingen av dom. Vi har en sån här hemma http://www.dogz.se/product-view.asp?catid=31000&prodid=2460&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D31000
men den bara ligger där för dom ska bara bita i den. Det som har funkat mycket bra än så länge är en bit brandslang som man gjort om till en kamrulle.
#3 Jag ska nog titta lite närmre på tuffies och se om det är något att satsa på :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Alla grejjer som länkats har gått sönder innom en halv timme med våran…
#4 jasså förstår din inte aktiverings bollar och sånt? Våran älskar dem och är välldigt ducktig även på de svåra fyrkanktiga med ett hål. Jag tror de handlar om övning och få hunden att förstå dem.
Men där måste man va snabb och ta bort aktiverings bollen när godisarna är slut så hon inte börjar bita sönder den ist X)

#5 Har ingen aning. Men jag "visar" för henne hur hon ska göra. Välter ut lite godis och så men hon vill bara precis bita sönder den. Så fort hon börjar bita i den så åker den bort, vilket ju är ganska tråkigt.. :/ Den är överfull med godis så det är inte det som är problemet ju..
Men aja, letandet fortsätter :P
/ J

Du kan ju alltid testa att klicka in henne så att hon gör rätt :)
Mvh Jenna
#7 de va en bra ide!

Jag tror inte att det är meningen att era hundar ska leka med leksakerna på egen hand under längre tid. Det är inte om med barn som kan bygga Lego i nån timme. Lek tillsammans med hunden istället så håller sakerna mycket längre :) Aktiveringsleksaker som Qulan osv brukar ändå hålla förändamålet. Vill man att hunden ska tugga på något kan man ge ett ben ist.
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"
#9 Ja visst, jag leker massor med min hund ute (hon är för villd att leka med inne) men de är vell mer i hemma miljö och att den ska ha nått att göra medans man ser på tv eller nått annat. Ben är gätte bra då håller hon sig aktiverad i en - två timmar sen är de uppätet. Men hon blir lite risig i magen så man kan inte ge de dagligen. Därför skulle en leksak vara bra….
Jag menar de flässtra hundraser kan ju ha en pipleksak o slänga omkringmed i flera månader innan den är trasig, men denna ras är så manisk när de gäller leksaker och tuggar sönder på en gång!

#9 Tycker inte de är något fel med att låta hunden leka själv. När den var valp skulle man ändå lära den att kunna underhålla sig själv så den inte blev "beroende" av husse/matte. Jag har flera leksaker som ligger här hemma som min själv leker med när hon får tråkigt och jag inte har tid med henne. Pipleksaker är klart en favorit, men de är inte länge som piparna får bli kvar i leksakerna :P Annars tuggar hon inte sönder leksaker längre.. Jag har alltid tillåtit henne att göra sönder sina egna leksaker, så en del leksaker har ju slutat upp i 1000 bitar. Men sen har hon bara slutat :) Sällan hon har sönder något nu, bara vaddet som åker ut på 2 sek ifall de blivit ett litet hål i ett gosedjur ;)
Mvh Jenna

#8 Och tack förresten ;D
Mvh Jenna

#7 Ja de kanske jag ska testa. Har faktiskt inte tänkt på de :)
#9 Man kan inte alltid leka med dom hela tiden. Dom måste kunna "underhålla" sig själv någon gång. Och även om vi leker med dom så går sakerna sönder. Har haft ett antal kampleksaker där det släpper i sömmar och så.
Men ska nog testa att klicka in på aktiveringssaken :P sen får man väl se hur de går :P
/ J

Självklart ska hunden klara av att vara utan matte/husse… Men det är också viktigt att umgås med sin hund. Även om det bara är under en kort stund, så är dessa lekstunder tillsammans med hundarna väldigt viktiga

Okej, jojo vi leker med dom men det är rätt så tröttsamt ibland för dom börjar bli så pass starka nu :P
/ J

#15 Vänta nu… Så du orkar inte leka med hunden för att den har blivit för stark? Visst, hunden ska ju klara av att vara själv, men man kan inte strunta i att leka med hunden för att man tycker att den blivit för stark. Då har man nog tagit vatten över huvudet med vilken typ av hund man valt att skaffa…

Ja självklart är de viktigt att man leker tillsammans också! :)
Och om man tycker att hunden är för stark för kamplekar så finns det ju andra saker man kan göra tillsammans. Jag och Tyra brukar brottas i sängen ibland ;) Nyper henne i skinkorna och blåser (sådär man gör på små barn) på magen. Hon tycker de är jätte kul :D Viktigt o se till så att hunden inte går i överstyr och gör en illa bara, ibland vet dom inte hur starka dom är :)
Mvh Jenna

Jag använder mig mycket av lek under inlärning och träning. Plus att det är kul att leka med sin hund och göra något tillsammans. Hundar behöver faktiskt inte vara sysselsatta jämt, passivitet är ibland allt för underskattad!
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

#16 Självklar leker jag med dom. Men orkar inga längre stunder alltid, av personliga skäl, och då skulle jag tycka det är bra att ha en hållbar leksak så dom kan underhålla sig själv en stund tills det är dags för lek igen.
/ J
#20 oj de va otroligt! haha

Min hund bruka älska att få dra i gamla hopvirade tröjor :)

Testat en äkta Kong?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Kong är super. Kong Extreme ska vara riktigt tåliig. Själv har jag vanliga Kongen och den duger bra.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Okej, jag har bestämt mig för att köpa tuffies med massa pipisar :D Har märkt att leksaker med pipisar varar lite längre än tex en tennisboll eller en ring :P
Men tack för alla svaren :D Ska kanske kolla Kong också :)
/ J
vi har en stor uppblåsbar basketboll som vår amstaff älskar så fort man studsar den så flyger han på den och rullar över den :) den är så stor så den inte går att bita söndet :) funkar även bra utomhus då den aldrig försvinner haha :)

#26 Vi hade en basketboll förra sommaren och på något sätt lyckades faktiskt S ha sönder den :P I och för sig hade bollen några år på nacken men endå :P
/ J
ja vi har också testat med fotbollar och grejer, men på nått sätt så går dom alltid sönder :P

Tuffies kan jag också rekomendera. Min hund har en sån ring och han älskar den och den håller bra.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
hur kan dom tuffies vara så slitstarka? och dyra :/