Annons:
Etikett20-allmänt
Läst 16262 ggr
[Cazzyyy]
4/9/12, 2:52 PM

Pitbull/Amstaff fakta

Hej jag skulle vilja veta lite fakta om Pitbull/Amstaff. Jag har nämligen en Pitbull/Amstaff och skulle gärna vilja vet lite mera om dena ras som t.e.x vikt,storlek,hur gammla de blir och va det gillar osv. :)  Bli gärna vän om ni är intresserade och har mer att säga. :)

Annons:
[Deniise]
4/9/12, 2:54 PM
#1

Får jag bara fråga varför du har en sån hund om du inte vet så mycket fakta om den? Obestämd

Olga RW
4/9/12, 3:41 PM
#2

Rasfakta om American Staffordshire Terrier finner du på rasklubbens hemsida - http://amstaffklubben.se/

Hur vet du at din hund är just den blandningen? Är ena föräldern registrerad APBT och den andra AST med stamtavla?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Madlene]
4/9/12, 4:48 PM
#3

Olga, varför börjar du direkt att fråga om rasen?

svara på hennes frågor istället för att börja tjöta & hugga direkt.

Hon skriver att hon har en sådan hund, då har hon en sådan hund.

:)

[Empisen]
4/9/12, 5:18 PM
#4

#2 Håller med #3, varför i hela friden ska du komma med en sådan kommentar? Otroligt onödigt.

[Howard]
4/9/12, 5:25 PM
#5

Såklart att du anser det #4, du vet minns väl hur du själv började att grina när du fick det påpekat att du troligtvis inte har mer än 0,2%Pitbull i din kära Pitbull-mix.

Rastillhörigheten är A och O när det kommer till tips och rådgivan.

[Empisen]
4/9/12, 5:29 PM
#6

#5 Nämen hej på dig, visste nästan att du skulle flika in Skrattande

Du är nog lite förvirrad nu tror jag, ingen har nämnt någonting om antal procent pitbull i min hund Flört

Gå och lägg dig vettja.

Annons:
[Howard]
4/9/12, 5:31 PM
#7

#6 Vi säger så.

Snyt dig.

Trådstartaren, för att lättast ta åt dig information så bör du läsa på om båda raserna och ha informationen i bakhuvudet.

Jenna_Nord
4/9/12, 5:33 PM
#8

Man kan aldrig veta säkert att en hund blir 50/50 av den ena eller andra rasen. Så även om din hund har amstaff/pitbull/rottweiler, så kan 1% vara amstaff, 1% vara pitbull och 99 vara rottweiler. Man kan aldrig noga veta hur mycket avkomman ärver av vilken ras. Och heller inte beteende mässiga saker.

Alltså låter de väl vettigt om TS vill ha info om båda raserna??
Eller Howard kanske har kommit på ett eget sätt att se hur mycket av varje ras det är i en individ?

För övrigt är inte trådskaparen medlem längre. Så känner att denna tråden kan kvitta.

Mvh Jenna

[Howard]
4/9/12, 5:35 PM
#9

Vart har jag ens sagt det ?

Säger någon att dom har en PB/AST så kopplar man givetvis att föräldrnara är djur med stamtavlor. Men det behövs uppenbarligen inte när det kommer till blandrasfolket då är det namnet som spelar roll.

[Empisen]
4/9/12, 5:36 PM
#10

#7 Det är lugnt, jag är inte snorig.. Skrattande

[Madlene]
4/9/12, 5:41 PM
#11

#9 blandrasfolket? har du verkligen emot folk med blandras hundar? är dom mindra värda?

[Empisen]
4/9/12, 5:43 PM
#12

#11 Howard är emot alla förutom sig själv Flört

[Madlene]
4/9/12, 5:45 PM
#13

#12 och hundar MED stamtavla såklart… haha Cool

Annons:
Olga RW
4/9/12, 6:09 PM
#14

#3 Jag har ställt en simpel fråga. Var har jag huggit?

Om jag säger att min hund är en elefant, är den det för att jag säger det eller?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Howard]
4/9/12, 6:18 PM
#15

#14

Så länge den är blå, så skulle jag köpa det Flört

[Madlene]
4/9/12, 6:36 PM
#16

Ja men du undrar ofta om hundar har stamtavlor, och de är inte ens relaterat med vad dom frågar.

hon vill veta lite mer om rasen, du skriver direkt

"Hur vet du at din hund är just den blandningen? Är ena föräldern registrerad APBT och den andra AST med stamtavla?"

haha ärligt? vad har du med det att göra när de är hennes hund?

Olga RW
4/9/12, 6:44 PM
#17

Det har väldigt mycket att göra med hennes hund om den nu är AST/APBT.

Det finns en hel del "amstaffs" där ute som har en släng av schäfer, rottweiler m.fl. men fortfarande påminner mest om en bull&terrier-hund i utseendet. För att kunna besvara frågan rätt måste man veta att hundens rastillhörighet stämmer, annars är det ju ingen idé att slänga fram info om specifika raser om hunden inte har dessa i sig.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Madlene]
4/9/12, 7:03 PM
#18

precis då är de inte lönt att lägga fram fakta men ändå gör du de.

"Rasfakta om American Staffordshire Terrier finner du på rasklubbens hemsida - http://amstaffklubben.se/"

[Howard]
4/9/12, 7:10 PM
#19

Madlene, är inte du trollet ifrån pbforum med valpen med "växtvärk" ? Skrattande

Olga RW
4/9/12, 7:13 PM
#20

#18 Jag besvarade hennes fråga. Och ställde en egen. Vad är ditt problem egentligen?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Annons:
[Madlene]
4/9/12, 7:14 PM
#21

#19 hööh? nope (?)

[Madlene]
4/9/12, 7:15 PM
#22

#20 att de alltid ska tas upp stamtavlor och frågan om renrasig eller inte

Olga RW
4/9/12, 7:20 PM
#23

Stamtavla är ju bevis på hundens rastillhörighet, på vilket sätt skulle det vara irrelevant i en diskussion om just hundraser, rasbundna egenskaper etc.?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Madlene]
4/9/12, 7:25 PM
#24

#23 tycker du de var relevant att fråga om hundens föräldrar med det hon skrev?

Olga RW
4/9/12, 7:25 PM
#25

#19 Du har nog rätt. Det förklarar ju isf varför personen blir så upprörd över stamtavlefrågor också, hon kunde ju inte påvisa hundens bakgrund när hon startade en bildtråd i amstaff-delen av forumet.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Madlene]
4/9/12, 7:29 PM
#26

#25 de vet jag ;) men du ser, de räcker inte för dig att fråga om hunden har stamtavla, du frågar vidare om allt. det intresserar dig inte ens, du vill bara gnaga. du sa precis att du t.o.m skriver stamtavlefrågor, vilket inte rör dig överhuvudtaget.

Olga RW
4/9/12, 7:29 PM
#27

Javisst, hon skrev ju att hunden var en APBT/AST. Jag förväntade mig bara att hon skulle bekräfta hundens rastillhörighet, kanske genom att hänvisa till stamtavla på någon av föräldrarna ex.vis, eftersom det var en rasspecifik fråga hon ställt.

Och vi hade sluppit denna diskussion även den här gången om du kunde låtit henne svara på eller ignorera min fråga.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Annons:
Olga RW
4/9/12, 7:32 PM
#28

#26 Om du hade läst det forumets regler, hade du sett att man ska skriva stamtavlenamn på hunden och hundens föräldrar när man startar en tråd om sin hund i någon av forumets rasdelar. Skriver man inget - får man frågor, så enkelt är det.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Madlene]
4/9/12, 7:32 PM
#29

#27 men om du hade läst allting som skrivs (#8), istället för att bara skriva saker som inte relaterar till frågan personen verkligen ställde. så hade du sett att hennes konto är inte aktivt längre.

[Empisen]
4/9/12, 7:33 PM
#30

#17 Men om vi nu säger att hundens föräldrar inte har stamtavla, och hunden har ett "stänk" schäfer i sig. Så är hon i vilket fall som helst inte medveten om detta? Varför ska hon då inte få information om raserna hon "tror sig veta" vara i hunden?

Ett exempel är om jag köper en Amstaff/Pitbull/okänd hundras mix, ja då lär jag mig så mycket jag kan om Amstaff & Pitbull, jag sitter inte och läser på om alla raser, bara för att det kan ju faktiskt finnas i hunden.

[Madlene]
4/9/12, 7:35 PM
#31

Olga - jag hittar faktiskt inte den däre regeln, var hittar du den?

och lite roligt är de, om du nu har frågat personen redan EN gång. varför ge dig på personen igen och fråga samma sak? jo. bara för att..

Olga RW
4/9/12, 7:35 PM
#32

Det såg jag. Hon hade säkert stannat kvar och diskuterat om ni inte börjat hugga på mitt inlägg direkt och försökt få fram nån icke-existerande dold mening med den, läs mellan raderna eller vad ni nu ägnat er åt ;)

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Olga RW
4/9/12, 7:41 PM
#33

#31 Forumet är nere för tillfället, när det funkar - gå in på amstaffdelen och högst upp ser du ett inlägg i fetstil som heter "information om detta rummet" eller nåt, där står det.

#30 Där har du en viss poäng. Men man ska fortfarande med säkerhet veta att hunden är just Amstaff/PB/… för att rasinfo om dessa raser ska kunna relateras till hunden ifråga.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Madlene]
4/9/12, 7:42 PM
#34

olga - vad yrar du om?? nerlagt ????

Annons:
[Madlene]
4/9/12, 7:43 PM
#35

Vi är på amstaff iFokus, inte någon annan sida.

[Madlene]
4/9/12, 7:44 PM
#36

hahahaha förlåt olga, men vet du varför hon tog bort kontot tror jag? Hon kände väl igen dig från något annat forum och tänkte men herregud och tog bort lika snabt.

[Howard]
4/9/12, 7:47 PM
#37

Ungefär som vi känner igen dig då.

Olga RW
4/9/12, 7:50 PM
#38

Du skulle nog läst vad jag skrivit innan du började ställa dina frågor.

Ja, herregud säger jag också. Ska man ge sin in i diskussioner bör man ha något bättre att komma med än så. Men du vet, det är väldigt oviktigt för mig att få sista ordet, "ha rätt", ha flest som håller med mig etc. Du får ha en trevlig kväll med din "amstaff" :)

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Empisen]
4/9/12, 7:50 PM
#39

#33 Jo självklart.. Men köper man blandras från oreggade föräldrar eller liknande så får man lita på det lilla man har.
Lite kan man nog se på utseendet också, om hunden verkligen har raserna som sagts i sig.
Sen om en ras uteslutits är det nog svårt att upptäcka det.

Jag fick reda på i efterhand att uppfödaren inte varit helt ärlig mot mig, att pappan hade fler raser i sig än vad som sagts.. Och det hade jag inte anat om inte en annan valpköpare berättat det.

Men det är sådär, man kan inte alltid vara 100% när det gäller blandraser. Självklart finns det undantag.

Och nej, jag är inte för blandras aveln. Känner på mig att någon kommer kommentera det.. Flört

ramada
4/9/12, 8:06 PM
#40

Som alltid tidigare finns där människor som livnär sig på att marknadsföra sina blandisar som amstaff/pitbullmixar för hur man än vrider och vänder på det så är båda raserna tyvärr groteskt utsatta för diverse felaktiga och förutfattade meningar, tyvärr statussymboler på många ställen.

Man måste som ägare/valpköpare lära sig att ta sådant med en nypa salt och kanske inte lita blint på uppfödaren/säljaren.

Och Madlene vad är det frågan om? Kan inte säga att du bidrar till att man vill vara kvar som medlem på detta forum. Riktigt tråkig attityd.

Skrivna ord är alltid lätta att missförstå men där måste ju finnas en gräns.

SE VCH Port-Ellen "Dayze"

Wolf In Soul Boom Boom Tequila "Tyche"

RuffWood An EZ Black Pearl With PW "Beatty"

Jenna_Nord
4/9/12, 8:08 PM
#41

Om en trådskapare ber om råd/hjälp om en sak, och sägar att den har just den rasen, så är de väl den rasen den har!

Varför gå emot och skapa sånna här grymt tråkiga diskussioner? De leder ju aldrig till något annat än barnsliga kommentarer tillslut och irritation! Vi alla här inne älskar och bryr oss om hundar, varför inte försöka hålla de på en trevlig nivå då?

De finns oss som tycker om och föredrar hundar utan dessa stamtavlor, kan det vara så svårt att acceptera någon annans åsikt? Och kan ni inte de, så har ni inte inne på ett diskussionsforum att göra!

Mvh Jenna

Annons:
Jenna_Nord
4/9/12, 8:13 PM
#42

Till Howard #9

Du har sagt de när du börjar dra upp om hur mycket Pitbull som du tros veta att Empisen har i sin hund
"att du troligtvis inte har mer än 0,2%Pitbull i din"

Mvh Jenna

[Empisen]
4/9/12, 8:18 PM
#43

#42 Det är ingenting att bry sig om.. Han hade fel, men vill inte erkänna det. Ingen idé att argumentera med honom då det aldrig leder någon vart.

Jenna_Nord
4/9/12, 8:21 PM
#44

#43 Nä han verkar ju bara vara medlem här för att skapa gruff..

Mvh Jenna

Fjordell
4/9/12, 8:24 PM
#45

Det finns inget fel med att vidareutveckla en diskussion med frågor som rör ämnet, så länge det inte urartar med personliga påhopp eller andra onödiga kommentarer. Kom ihåg att ta hänsyn till varandra.

Madlene - Du behöver inte ta saker och ting så personligt. Detta är ett forum som är till för att diskuteras i. Jag har inte sett att Olga på något sätt huggit mot TS, utan hon gav en länk för att hjälpa och ställde därefter en fråga, och jag ser inget fel med det. Försök att hålla en lugn och vänlig ton mot andra medlemmar. Glad

[Empisen]
4/9/12, 8:26 PM
#46

#45 Fast jag ser personliga påhopp överallt? Är det bara jag eller?
Säger inte att jag inte är en av dem..

Fjordell
4/9/12, 8:34 PM
#47

#46 Jodå, jag såg dem lite här och där faktiskt… Och det var därför jag skrev som jag gjorde, som en liten påminnelse. Det är trist att man inte kan läsa igenom i princip en enda tråd utan att hitta onödiga kommentarer. Forumet är till för diskussioner, inte bråk. Obestämd

Olga RW
4/9/12, 9:04 PM
#48

#46 Det är inte bara du, nej. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att jag får en mobb mot mig varje gång jag skriver något. Jag har redan sagt till en medlem att jag inte kommer att röra en tangent för att skriva i hennes trådar då hon uppenbarligen har något emot mina inlägg och mig som person hon tror sig känna. Det är lätt att tolka saker fel över internet, leta efter dolda budskap mm. Men man behöver inte hacka på allt en annan skriver bara för att man fått för sig att man ogillar den personen. Vidare så är ju detta ett diskussionsforum, men det blir väldigt ogivande att försöka diskutera när trådar i slutändan bara handlar om samma sak.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Annons:
Upp till toppen
Annons: