Annons:
Etikett04-foder-skötsel
Läst 1946 ggr
[aaamme]
4/9/12, 10:06 PM

någon som vet?

har någon testat royal canin dermacomfort på sina hundar? min tik har känslig hud och har precis tagit biopsi prover på henne så tänkte börja med detta fodert. Någon som har erfarenhet av det?

Annons:
MiaLisaSofi
4/10/12, 8:53 AM
#1

Min tik äter detta. Hon har någon form av foderallergi, det blir foderutredning i vår&sommar.

Men tills dess är det  RC dermacomfort som gäller. Det är det enda foder hon hittills funkat OK på. Hon har fortfarande klåda, men inte alls lika mycket som innan jag bytte foder, hon tappar heller ingen päls nu (mer än att hon fäller nu på vårkanten) och får inga utslag.

Så för min tik är det ett foder som fungerar bättre än andra foder vi testat. :)

[aaamme]
4/10/12, 3:36 PM
#2

Tack för svaret :) pratade precis med veterinären som tog proverna och det visade sig att min lilla tjej har demodex.. Någon som vill berätta lite ang utredningarna & så på er vovve om den haft det?

Olga RW
4/10/12, 4:58 PM
#3

När vår ena hane fick demodex var han 10 år gammal, så det var den adulta varianen han fått, som alltid är generell. Vi behandlade med Advocate i 8 veckor, det blev bara värre… Provade en kur med Interceptor, då blev det något bättre. Till slut fick han en 30 dagars kur med Ivomec och blivit frisk.

Hur gammal är din hund? Är det lokal eller generell demodex hon har?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[aaamme]
4/10/12, 6:54 PM
#4

hon blir 1 år nu den 16/4. Vet inte vilken sort det var då veterinären bara ringer för att berätta. Tog biopsi prover på henne så stygnen ska tass på torsdag och då får vi veta mer han sa att hon kommer få några tabletter som hon ska äta i 3 veckor

Upp till toppen
Annons: