Annons:
Etikett02-avel-genetik
Läst 3172 ggr
[Madlene]
4/13/12, 8:28 PM

Lagligt eller finns det ingen lag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

snart 8 veckors valp, som inte kan umgås med deras andra hund. alltså har dom haft valpen ett tag.. Finns det ingen lag att man inte får ta valpar ifrån sin mor före 8v?

Annons:
hus-musen
4/13/12, 8:36 PM
#1

De kan ju lika gärna ha hämtat hunden precis och insett att deras andra inte accepterar andra hundar?

Är det en uppfödare i Skk så får de inte sälja valpar yngre än 8 veckor.http://www.skk.se/?

Enligt jordbruksverket får inte en valp under 8 veckor skiljas längre stunder från sin mor om det inte förligger särskilda skäl.
https://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/hundarochkatter/skotselochtillsyn/saskoterdudinhund.4.207049b811dd8a513dc80001977.html

Qui dormit, non peccat

 


[Madlene]
4/13/12, 8:39 PM
#2

Det är ingen uppfödare, det står klart och tydligt att dom inte får fråntas från sin moder innan 8v ålder.

hatar blocket annonser. usch.

Jenna_Nord
4/13/12, 8:43 PM
#3

Finns många som hämtar sina hundar när dom är 7 till 7½ vecka för att det passar bättre. Så de kan mycket väl vara att dom hämtade hunden nu i veckan och insåg att det inte funka.

Tyvärr ser man ju att de inte är en seriös uppfödare då denna inte bryr som om att valpen blir såld igen från köparen.

Mvh Jenna

hus-musen
4/13/12, 8:44 PM
#4

#2 Om det inte finns särskilda skäl.

Qui dormit, non peccat

 


[Madlene]
4/13/12, 8:45 PM
#5

#3 Mm, de är de jag förstod. stackars valp.

#4 Tror inte de fanns så stora skäl i denna annonsen.

[Madlene]
4/13/12, 8:48 PM
#6

Ochdet står faktiskt såhär

"Du får inte skilja hundvalpar från modern annat än tillfälligt så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad och över huvud taget inte förrän de är åtta veckor."

Än tillfälligt får du skilja valpen från sin mor (några minuter, möjligtvis en timme) och över huvud taget inte förrän de är åtta veckor.

Alltså inte förräns valpen är 8v får den skiljas från sin mor.

Annons:
hus-musen
4/13/12, 9:20 PM
#7

#6

Hundvalpar

Du får inte skilja hundvalpar från modern annat än tillfälligt så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad och över huvud taget inte förrän de är åtta veckor. Valparna får heller inte lämna uppfödaren innan de är åtta veckor om inte det finns särskilda skäl.

Qui dormit, non peccat

 


Fjordell
4/13/12, 10:08 PM
#8

Man får inte länka blocketannonser på det här viset, så jag ersatte länken med en skärmdump som inte visar någon form av kontaktinformation :)

[Madlene]
4/13/12, 10:23 PM
#9

#6 nu snackar jag om valpen och modern, inte om vem som är uppfödare.

"Valparna får heller inte lämna uppfödaren innan de är åtta veckor om inte det finns särskilda skäl. " uppfödaren bryr jag mig inte om. MEN detta bryr jag mig om

"Du får inte skilja hundvalpar från modern annat än tillfälligt så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad och över huvud taget inte förrän de är åtta veckor."det bryr jag mig om!

[Madlene]
4/13/12, 10:24 PM
#10

#8 Sorry Oskyldig Det har jag missat

Fjordell
4/13/12, 11:27 PM
#11

#10 Ingen skada skedd! Flört

Jenna_Nord
4/13/12, 11:41 PM
#12

Asså det som stör mig mest är att någon har fött upp denna lilla valpen, och bryr sig inte ett dugg om dess framtid Obestämd
Kan verkligen inte förstå hur sånna människor tänker Rynkar på näsan

Mvh Jenna

[Madlene]
4/14/12, 11:09 AM
#13

#11 Tyst

#12 Exakt så tänker jag med, bryr sig dom som fött upp henne inte alls?

och de här uttrycket "vi måste få iväg henne" låter så dumt..

Annons:
Jenna_Nord
4/14/12, 11:51 AM
#14

#13
Ja verkligen.. De låter inte som att dom bryr sig särskilt mycket om vem den kommer till..

Mvh Jenna

Upp till toppen
Annons: