Annons:
Etikett20-allmänt
Läst 4432 ggr
Gluskap
2012-04-10, 22:22

Försäkring

Hej!

Är din hund försäkrad eller inte?

Om inte, varför?

Om den är försäkrad, är du nöjd med er försäkring, vilket bolag har du och vad betalar du i premie?

Annons:
Gluskap
2012-04-10, 22:25

Jag får många gånger kommentarer om att jag har dyr försäkring på min hund, jag betalar 430:-/månad hos Agria och har alltid haft Agria till mina djur, jag är jätte nöjd och det har aldrig varit problem om jag behövt nyttja försäkringen.

Kan bara komma på en negativ sak och det är att man har både fast och rörlig självrisk.

Olga RW
2012-04-10, 22:41

Alla våra hundar är försäkrade i IF som jag är väldigt nöjd med även om vi behövt nyttja försäkringen mycket få gånger under åren.

Vi har totalt 10 hundar försäkrade i IF (inkl. foderhundar som står på oss) och vi betalar ca 2500 kr/mån. Då har vi fått både flerhundsrabatt och även kennelrabatt, de flesta hundarna har även förhöjt livvärde vilket höjer premien något.

FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Lilla G
2012-04-11, 05:20

Jag är också nöjd IF kund :). Aldrig varit något krångel när försäkringen behövt nyttjas. Har våra hundar i flockförsäkring där och betalar drygt 300:- i månadern för hela flocken.

Zahara
2012-04-11, 08:33

jag är med nöjd if kund på alla mina djur

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Kalli
2012-04-11, 08:56

Jag har Folksam, betalar under 200 kr för min Amstaffblandning och är hitills väldigt nöjd med "mitt" bolag. :)

theraphosa
2012-04-11, 09:32

Våran är försäkrad hos Agria och vi betalar 300 i månaden tror jag, men har inte behövt andvända försäkringen än så vet inte hur bra den är.

Får jag flika in med en fråga

Har någon av er hört av sitt försäkringbolag att "om din amstaff blir biten så gäller inte försäkringen på skadorna för de är en sån ras…" ? För så sa Agria till min kille när han ringde och fixa försäkringen. Jag vart fett upprörd och tycker de är diskriminerande mot denna ras för de är ju knappast rasens fel att en annan hund skulle flyga på och bita liksom.

Annons:
Jenna_Nord
2012-04-11, 19:18

Har sveland och är mycket nöjd :) betalar ca 220 i månaden.

Mvh Jenna

Zahara
2012-04-11, 20:07

#6 If sa inget alls, ringde och försäkrade vår valp och sa ras och att jag vile ha max vet försäkring och han sade bara vad roligt och grattis till valpen :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Gluskap
2012-04-13, 22:30

Aldrig varit med om det, jag har Agria själv.
Om de nu sa så när ni skulle försäkra er hund, varför valde ni då att försäkra där?

theraphosa
2012-04-15, 09:41

#9 De va killen som gjorde försäkringen och han tycker vell de är pracktist att alla djur är på samma bolag eller nått… Men jag tycker de va dummt.

Upp till toppen
Annons: