Annons:
Etikett06-träning-inlärning
Läst 2146 ggr
Zahara
2012-05-23, 21:30

träning/kurs

då jag inte vill kapa annan tråd startar jag ny här.

Läste i en annan tråd att det var bra att hundägare gick på kurser med sin hund för då hade de erkännt att man hade problem med sin hund och fick hjälp. Varför måste man ha problem med sin hund för att gå kurs?

Jag går med min valp för jag tycker det är roligt, allt vi lär oss och våra hundar där kan jag redan! Min hund får träna ihopa med andra hundar och under störning. Jag får träffa andra hund/valp ägare som jag kan prata med och kanske lära mig lite nyheter. Men främst för att det är kul!

Varför går ni kurser med era hundar?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Olga RW
2012-05-23, 21:33

Skrev jag att man går kurs ENBART för att man har problem? Nej.

Men ofta? Ja.

FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

[Madlene]
2012-05-23, 21:37

TS läs om Skrattande

"Det finns ju faktiskt anledning till varför man går en kurs med sin hund - för att bl.a. få bukt på ev. problem hunden har och få träna med andra hundar och kunna få hjälp av en kunnig instruktör. Det är alltså inte alltid de mest begåvade hundarna man ser på en kurs, om man säger så. Vilket är väldigt bra, då deras ägare insett att de behöver hjälp och tagit tag i problemet."

[Madlene]
2012-05-23, 21:38

TS vad går du för kurs då? lydnad?

vallhund
2012-05-23, 21:51

Själv har jag gått kutser med alla mina hundar, oftast flera stycken under hundens liv.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Zahara
2012-05-23, 22:03

just nu en valpkurs som mest är för att de ska träffa andra hundar och "lära" sig att lyssna trotts störningar, men med mina andra har jag gått lydnad med någon och agility med någon och även spår.

Ska ärligt säga att under alla mina kurser jag gått har jag ALDRIG träffat en problem hund, tycker själv det verkar som att de som tar sit hundköp och ägande på allvar tar stöd av tränare och går kurser medans de som "bara" vill ha hund skiter i träningen (gäller INTE alla som inte går kurser!)

#1,2 var i mitt inlägg står det att det är där jag läst det? Förvånad

[Madlene]
2012-05-23, 22:09

Men bara för att en människa tar ägandet av en hund på allvar betyder de inte att hunden är perfekt eller blir perfekt.

Du skrev "Läste i en annan tråd att det var bra att hundägare gick…"

Vilken tråd var de då? Om de inte var Olgas inlägg.

Annons:
Zahara
2012-05-23, 22:19

#6 har det någon betydelse? Frågan här är "varför går ni kurser med era hundar?" Inte var jag har läst det och det.

Jag var/är nyfiken på varför folk går kurser, är de nybörjare och vill lära eller kanske som jag vill träffa andra och tycker det är kul, eller vill de tävla kanske, kanske har problem med sin hund osv

[Madlene]
2012-05-23, 22:25

#7 Din fråga var även "Varför måste man ha problem med sin hund för att gå kurs?"

Nej, jag bara undra, du behöver inte svara vilken tråd de är om du inte vill Skrattande

Zahara
2012-05-23, 22:33

det är där jag läste det (i det nämda inlägget), tycker bara inte det är relevant för frågan.

[Madlene]
2012-05-23, 22:36

#9 Va?

[Madlene]
2012-05-23, 22:57

Så du menade Olgas inlägg?

Menar du att min fråga inte var relevant? Om vilken tråd du läste de i? Men klart de är relevant fråga om du väl skriver att du läst de i en annan tråd.

Upp till toppen
Annons: