Agressiv hund
Min tik löpte för första gången för 1 månad sen. Hon blev precis 1 år. 1 månad innan hon började löpa började hon slåss med andra hundar hela tiden. Har den andra huden nått i munnen luktar den på nått ställe eller den springer för nära henne så blir hon förbannad. Hon börjar morra och sen börjar dom slåss. Hon har alltid funkat med alla hundar innan. Hade dom något o sa till henne så lät hon det vara. Men nu är hon helt galen, vågar knappt släppa henne med min kompis hund längre vi har umgåts med hundarna tillsammans sen jag köpte min tik.. Kommer det en hund på promenad så kollar hon bara på den och går förbi så hon bryr sig inte så länge det inte handlar om någon sak eller lek. Hon har slåtts med min kompis hund nu så många gånger att jag inte vågar släppa henne med någon. Är rädd att låta henne gå nära andra hundar både o koppel och lös. Vet någon någon bra tränare eller någon som kan hjälpa en med detta i närheten av Landskrona i skåne? Otrolig tacksam för svar då jag börjat ge upp hoppet lite att hon någonsin ska kunna ha roligt med en annan hund igen…
Vid första löpet kan jag rekommendera dig att inte låta din tik leka med andra hundar.. Just pågrund av att din tik antagligen kommer att säga ifrån mycket mer än vanligare och mycke grovare.
Hon slutade löpa för 3 veckor sen och beter sig exakt likadant fortf…
"Under löpperioden kan tiken bli "lite ur gängorna"
Kanske lite småsur och är
inte riktigt sig själv. Du får stå ut med det.
Är du kvinna så vet du att man
är inte alltid på topphumör just då"
Absolut är bara orolig att hon ska vara såhär hela tiden, hon har blivit helt förändrad fårn gullegrisen till killer maskin haha…
efterlöp kallas det :) det kan vara i 1-3 månader :)
haha, ja men läs den sidan jag skickade längre upp :) där står de att de blir sådär, från pussiga till "monster" :)
Jag har läst nu :P , men tror du det kanske går över om ett tag då? Hon är riktigt överdriven, ex idag på lydnads kursen satt hon ner o så stod en hund brevid och luktade på ett gräs strå hon flög fram med värsta rösten o blev riktigt förbannad …
#7 Ja, aboslut tror jag det går över om ett tag.
får väl vänta o se om surtanten blir "normaal" igrn då :)
Klart, hon är bara en normal tik som fått lite nytt hormonbesvär, :D
Jag ser det inte som att din hund är galen. Hon börjar där emot bli vuxen :-). Vad är det som gör arr du tycker att det är så viktigt att hon ska klara av att leka med andra hundar? Vad är det för hund du har? Om det är hunden på din bild det gäller så blir jag inte förvånad om hon inte drar jämt med andra hundra.Generellt sett, Hundar av kamphundstyp är inte flockbenägna på samma sätt som vanliga raser. Tror dock att du hittills har haft tur och inte haft regelrätta slagsmål, utan mer småtjaffs. Jag skulle absolut ha med i beräkningen att hon kanske inte kommer att funka i leksituationer eller fritt umgänge med andra hundar i framtiden!
#11 Lite galen innan man blir vuxen syftar vi på
Klart hennes hund ska kunna leka med andra hundar, nu syftar jag inte på en rastgårdar eller med 10 främmande hundar, utan klart hon ska kunna gå ut och leka med 1-2 hundar hon känner.

Det är inte så självklart att en hund av denna typ kommer att gå problemfritt ihop även med en begränsad antal hundar som finns i familjen/vänkretsen. Särskilt när föremål är inblandade, då resursförsvar inte alls är ovanligt förekommande.
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"
Håller med dig Olga, men är ett föremål inblandat så kan vilken hund som helst bli försvarsam, eller för upphetsad eller vad man ska kalla det. Nu syftade jag på en tik som löpt för första gången och hur de är runt andra hundar, runt den tiden.
Inte för att låta fördummande eller så men..
Du köper en hund utav kamphundstyp och blir förvånad när den börjar gå ur valpstadiet att den vill slåss med andra hundar ?
Det var förresten en Amstaff rednose du hade va ?

# 15 Är AST rednose en speciell rasvariant?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Dom ska vara mer.. Utställningsvänliga

# 17
ROFL Var väl det jag misstänkte att du menade, o andra sidan får de väl knappast + för det på utställningar, om inte domarna är mutade.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Har inte sagt att hon ska vara med 10 hundar osv. Men vill kunna släppa henne med 1 hund i rastgård utan att hon går igång så fort någon står o luktar på något. O jag köpte inte heller henne för att hon ska umgås med andra så jag vet vad det är jag har köpt men tror nog mer det är från hund till hund känner flera st med amstaff som funkar bra med andra hundar, hade du nått speciellt emot rednose eller ?
#19 nej, men om du läser vad jag skrev
"Klart hennes hund ska kunna leka med andra hundar, nu syftar jag inte på en rastgårdar eller med 10 främmande hundar"
Tillägger att det oftast är flera hundar i en rastgård som man inte känner.
Ja men då går jag ju inte in. menade mer hon & kompisens hund.. O sen frågade jag bara om hjälp o vill inte höra er klaga för att min e rednose o dålig osv behöver inte papper på min hund för att älska den !! :)
Amen, läser du hela mitt inlägg så ser du även att jag tillagt det.
"Klart hennes hund ska kunna leka med andra hundar, nu syftar jag inte på en rastgårdar eller med 10 främmande hundar, utan klart hon ska kunna gå ut och leka med 1-2 hundar hon känner."
Jag menade inte till dig förstår absolut vad det är du menade , var mer menat åt dom andra som började klaga på hennes utseénde direkt!

Så bara för man köper en amstaff ska man inte kunna räkna med att den kan umgås med andra hundar? Vilken tur jag haft då!
Mvh Jenna
Hur vida din hunden kommer att gå ihop med kompisens jycke är inte upp till dig att bestämma tyvärr… O det inte går så lär ni iaf bli varse det. för säkerhet skull, se till att införskaffa varsin bs och öva. Se till att hundarna är väl försäkrade. Lycka till! :)

Det är högst individuellt huruvida amstaff går ihop med andra hundar eller ej. Även då gör de skillnad på hund och hund.
När man köper AST brukar man få höra av sin uppfödare om hur rasen är och kan vara och att man inte ska räkna med att hunden som vuxen kommer att gå ihop med allt och alla.
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"