Annons:
Etikett04-foder-skötsel
Läst 3377 ggr
[Madlene]
4/18/12, 12:32 AM

Klipper ni klorna?

Klipper ni era hundars klor själva?

Annons:
Kalli
4/18/12, 12:39 AM
#1

Hm, om du menar klor så klipper jag dem oftast själv. Nu senast fick hanhunden manikyr hos veterinären dock, tur att man får någon valuta för pengarna. Oskyldig

Jenna_Nord
4/18/12, 1:20 AM
#2

Klipper alltid själv :)

Mvh Jenna

linoleum
4/18/12, 1:41 AM
#3

Mammas hund klipper jag klorna på då de är vita och jag kan se pulpan tydligt. Men då Milo har svarta klor tar jag honom alltid till djuraffären där de ett par dagar i vecka får in en veterinär som klipper klor.

Hade gärna gjort det själv men då vår förra hund (pga osäkerhet när man rörde vid hennes tassar) fick åka till veterinär första gången hon skulle klippa klorna och då drogs på en munkorg helt utan anledning vilket ledde till ännu mer panik samt att veterinären klippte i hennes pulpa 3 gånger så är jag otroligt rädd för att råka komma fel med klotången. 
Dock tycker jag inte det gör något då det inte behöver göras ofta och man vet att den som gör det har vanan inne. Men så länge jag ser pulpan är det okej!

Gluskap
4/18/12, 5:15 PM
#4

Klipper och filar själv, men när vi är hos veterinären tex för vaccinering brukar jag passa på att be dom klippa ner klorna.

Zahara
4/19/12, 7:20 AM
#5

klipper själv på båda mina, en har vita och en svarta klor :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

fridaas
4/19/12, 12:41 PM
#6

Ja på vår hund klipper jag eller sambon klorna, hon har både svarta och vita klor. Svärföräldrarnas ena hund åker vi till veternären med så han får sövas, då han hugger allt och alla om man ens försöker klippa utan att ha sövt honom :/

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
axilur
4/19/12, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ja, min hund passar på att ta en tupplur när jag klipper hennes klor…

/Anneli

Fjordell
4/19/12, 5:36 PM
#8

Jag klipper också alltid själv! Jag har 3 hundar att klippa klorna på varje vecka. En har helsvarta klor, den andra har vita och svarta, och så min amstaff som har helvita klor. Jag har alltid från början lärt mina hundar att ligga på rygg mellan benen på mig och slappna av innan jag börjar klippa. Annars kan det sluta tråkigt.

Sen har jag flera andra bekanta som ofta ber mig att klippa klorna på deras hundar och katter, haha. Glad

Gluskap
4/19/12, 6:21 PM
#9

#7
Haha det är så det brukar se ut här också!

Dock så hatar jag svarta klor och det är nästan bara det hon har på baktassarna :(

vallhund
4/19/12, 6:25 PM
#10

Om du tittar på klornas undersida så ser du pulpans utbredning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gluskap
4/19/12, 6:32 PM
#11

#10
jag eller??

vallhund
4/19/12, 6:34 PM
#12

# 11

Ja, sorry att jag missade att skriva det.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gluskap
4/19/12, 6:38 PM
#13

#12
Okej, tycker inte om de svarta klorna, men har inte skrivit något om att de är problem att klippa Flört

Annons:
Kira10
4/21/12, 2:19 PM
#14

Varför skulle man inte klippa dom själv??

[Madlene]
4/21/12, 3:12 PM
#15

#14 för att det kanske inte går eller man kanske inte kan, hunden låter dig kanske inte, och vissa har inte "mod" att ta till med hårdhandskar eller så känner dom sig elak mot hunden :)

Kira10
4/21/12, 6:19 PM
#16

Jaha……

[Empisen]
4/21/12, 7:24 PM
#17

#15 Vad menar du med att "ta till med hårdhandskarna" ?

[Madlene]
4/21/12, 7:28 PM
#18

#17 Att inte låta hunden vinna ;)

[Empisen]
4/21/12, 7:44 PM
#19

#18 Okej, då är jag med Flört

[Madlene]
4/21/12, 8:50 PM
#20

#19 inget ont mot hunden alls :) men är de kloklippning så är de :D

Annons:
Bellasmatte
6/16/12, 11:25 AM
#21

på grund av att min lilla dam är livrädd om sina tassar så kan jag tyvärr inte klippa dem själv, än. Det är nästan omöjligt att röra dem över huvud taget och hon får verkligen panik om man börjar pilla på dem :( Därför tvingas jag ta henne till vetrinär som får ge henne lugnande och klippa klorna. försöker dock pilla och röra tassarna så mycket som möjligt för att visa att jag inte ska skada henne, klotången är också framme så att hon kan se den och inte ser den som farlig! Förhoppningsvis så kommer hon en dag, lugna ner sig så att jag kan klippa klorna själv på henne!

[Madlene]
6/16/12, 11:28 AM
#22

#21 stackarn..

Bellasmatte
6/16/12, 11:37 AM
#23

Det är synd om henne men jag känner att istället för att köpa med henne och låta henne bli uppstressad och göra kloklippningen till något ännu mer obehagligt så väljer jag vetrinäralternativet och sakta men säkert vinna hennes förtroende kring tassarna

Fjordell
6/16/12, 11:38 AM
#24

#21 Vad tråkigt… En av mina tikar blev också nästintill panikslagen när klotången skulle fram, efter att hon en gång ryckt iväg tassen under klippning, så att det tog i pulpan, så hon fick förstås ont. Henne tränade jag med att hon fick ligga mellan mina ben på golvet, utan att jag gjorde något. Sedan fick hon ligga där medan jag höll i klotången, och jag drog den längs hennes kropp och ben, kring tassar osv.. Så fick hon nosa på den också. Det plus tonvis med beröm och godis! Sen var det bra.

Såhär höll jag på i månader.

Till slut lät hon mig klippa en klo, fastän hon var spänd. Men därifrån gick det ganska snabbt, ganska snart fick jag klippa hur jag ville utan att hon ens brydde sig. Där låg hon på rygg heeelt avslappnad och sov nästan. Allt detta tog ungefär 2 år. Då kan jag tillägga att hon alltid lät mig klippa när hon stod upp, så hon gick inte med oklippta klor i 2 år, haha ;)

Bellasmatte
6/16/12, 11:44 AM
#25

Bella är inte rädd för klotången om den inte är för nära hennes tassar! och jo hon blir panikslagen om man rör tassarna, ska torka tassarna när det är blött ute osv. Om hon ligger och sover (oftast på rygg med 4 tassar i luften och gärna huvudet i mitt knä) så försöker jag pilla på tassarna för att hon ska inse att jag inte vill skada henne. Godis har jag försökt men det totalignoreras när hon blir panikslagen! :(

Det lär ta tid att få henne bekväm med att jag klipper klorna och om det tar 2 år eller 5 år är inte så viktig, Hon är här för att stanna och en dag ska jag förhoppnngsvis kunna klippa klorna själv på henne! :)

Fjordell
6/16/12, 11:47 AM
#26

Det var inte Ester heller. Hon var rädd för själva kloklippningen, det var därför jag försökte vänja henne vid att ha klotången omkring sig, så hon insåg att den inte är farlig.

Fortsätta jobba med Bella. Ta i henne när du får möjlighet, så ofta du bara kan. Nångång borde hon lugna sig med det där. Det är inte säkert att rädslan helt går bort, men lugnare bör hon bli om du ligger i med jobbet hör därtill :)

[Madlene]
6/16/12, 12:06 PM
#27

#25 Är hon lugn hos veterinären? Skrattande

Annons:
Bellasmatte
6/16/12, 12:23 PM
#28

Hon är lugn tills han ska röra hennes tassar! Jag har världens bästa vetrinär och han tar god tid på sig när vi kommer dit, han gosar med henne och försöker få henne att känna sig bekväm men för att kunna klippa klorna så måste hon tyvärr ha lugnande medel :(

[Madlene]
6/16/12, 12:35 PM
#29

#28 vilken process för den lille, de måste ju vara mer stressande än att du tar till med hårdhandskarna några gånger och klipper hemma, veterinären är ju en främmande människa för hunden. Obestämd Men hur blir hunden av de lugnande medlet? cool lugn eller? Håller de i sig i timmar då medlet?

[Madlene]
6/16/12, 12:36 PM
#30

#28 Sen kan jag tillägga lite kort att de är nog inte så smart och gosa med en uppstressad vovve :/ men de är kanske bara jag som tycker det…

Bellasmatte
6/16/12, 12:40 PM
#31

Det hjälper inte att ta tag med hårdhandskarna. Det finns ingen chans för mig att hålla fast Bella (6 månader) då hon verkligen får total panik och gör allt för att komma ifrån. jag har försökt med att hålla och någon annan klippa men det går inte. PAniken tar helt enkelt över!  :( Hon är faktiskt inte stressad av vetrinären. Hon tycker om att besöka honom då han och hans Medarbetare alltid gullar med henne och ger henne godsaker.

Bella blir drogad och ligger still. Jag vet inte hur pass medveten hon är om vad som händer men det är aldrig kul att se henne i det tillståndet. Efteråt får hon en spruta så att hon "vaknar" upp och blir mer normal och hon återhämtar sig väldigt fort faktiskt!

Men jag försöker jobba så mycket med henne jag kan hemma då jag inte tycker det är bra att hon är så rädd om sina tassar och jag tänker även på hennes skull och min då det inte är det billigaste att få klorna klippta av vetrinären!

[Madlene]
6/16/12, 12:46 PM
#32

#31 hon kanske gillar en manlig hand, haha nej men då förstår jag.. inte kul att se sin hund panik slagen, och massa obehagliga ljud på det. Hoppas det går framåt med att jobba med henne iaf :)

Memzo
6/20/12, 9:52 PM
#33

Jag kör till djuraffären med Enzo :)

Försökte jättemycket när han var liten, men det låter ungefär som Bellasmatte säger.. total panik.

Jag har alltid klippt mina hundars klor själv. Men jag har ALDRIG hört en hund skrika som ett 7årigt barn.. O total panik.

Det hela slutade med att jag såg ingen utväg. Vi körde in till veterinären, fick lugnande och de klippte honom. Tom när han hade lugnande i sig reagerade han . (Även om han inte "kunde" reagera fullt)

Jag gjorde det en gång. Sen kände jag att såhär kan vi inte ha det. Jag fick jätte mkt tips om en kille som jobbar på djuraffären här hemma, o vi är självklart stammisar ;) haha.

En kväll när vi var uppe för att köpa Enzos hurrta sele, frågade M**** om han fick prova. Jag tvekade en aning, men tänkte, jaja. Han hade ju fått MYCKET fina lovord.

Det tog ungefär 7 min. Ut kommer en överlycklig hund och en kille med ett stort leende på läpparna -INGA PROBLEM

Enzo skriker i bilen varje gång vi kör dit numer ;) det och veterinären är hans favvoställen ;) KNAS-HUND<3

Upp till toppen
Annons: