Annons:
Etikett16-off-topic
Läst 2141 ggr
Fjordell
2012-06-12, 19:24

Adjö, Lennox

Jag vet inte om alla följt den här händelsen om hunden Lennox, men idag kom det slutgiltiga beskedet för stackars Lennox och hans familj…

http://yesbiscuit.wordpress.com/2012/06/12/goodbye-lennox/

Det är så sorgligt…

Ni som inte känner till historien… Lennox har dömts till döden enbart på grund av sitt utseende, inte på grund av att han har gjort något fel. Hela agerandet från myndigheternas sida är så fel. Så här skriver Lennox på sin hemsida:

"Hej, jag är en nu sex år gammal korsning mellan amerikansk bulldog och labrador och Belfasts stad vill avliva mig på grund av mitt utseende, jag har aldrig gjort något fel. Vill du vara så snäll och hjälpa mig? Jag vill åka hem!
Den 19 maj 2010 omhändertogs Lennox, en nu sex år gammal korsning mellan amerikansk bulldog och labrador, felaktigt av Belfasts hundfångare och han fördes bort från sitt hem där han bodde med sina kärleksfulla ägare och sina hundkompisar. Lennox hade inte begått något brott och ingen människa hade klagat på hans uppförande. Tre hundfångare kom med polisen i släptåg oanmälda till hans hem. Hundfångarna bad sedan poliserna att åka därifrån eftersom de inte behövdes längre. Belfast stads hundfångare drack sedan te med Lennox ägare, rökte några cigaretter, småpratade och lekte med familjens andra hundar. Därefter tog en av hundfångarna fram ett mätband och mätte Lennox nos och bakben och utgick ifrån mätresultaten när han, utan att ta hjälp av någon form av expert, avgjorde att Lennox möjligen var en "typ av pitbull". Lennox fördes därefter bort från sitt hem för att avlivas av staden."

Läs mer hos Save Lennox.

Annons:
Jenna_Nord
2012-06-12, 19:42

Det låter ju verkligen helt sinnessjukt!! :S

Mvh Jenna

Fjordell
2012-06-12, 19:58

Mhm… Minst sagt! Gråter

[Madlene]
2012-06-12, 21:44

Rynkar på näsan

Amanda99
2012-06-13, 12:17

Hur kan man göra så ?Gråter

leemland
2012-06-13, 16:22

Skriv på här om ni inte redan gjort det :)

http://www.savelennoxpetition.co.uk/

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Ronon-m]
2012-06-14, 14:39

Asså det kokar i mig av ilska är jag läser sånt här! Det är bara så FEL. Och sen kommer den där känslan av otillräcklighet… Jag vill bara ta honom därifrån och ge honom till hans ägare igen, så att han och dom kan vara lyckliga! Fy fy och fy att sånt här får hända… Stackars vackra Lennox Gråter

#5 Har skrivit på nu!

Annons:
nottheonly
2012-06-15, 09:54

Gråter

[Princessie]
2012-06-25, 10:36

ååh stackars liten :((( jag blir så ledsen då jag ser sånt här..

Upp till toppen
Annons: