En av de värsta tänkbara
Ja, det hände i förgår.
Enzo och jag "krockade" med bilen…
Bakgrund:
Jag har sedan jag tog körkort lånat min morfars extra bil. En gammal ford mondeo. Det är en fruktansvärt dålig hundbil då bagageluckan sluttar på ett konstigt sätt.
Jag har i ett par månader försökt göra det bästa av situationen. Enzo har provat bälte - funkade inte. Han rör sig för mycket när han åker = han snor in sig och stryper blodflödet i tex benen.
Har kollat efter burar, pratat med div tilverkare. MEN en så stor bur som Enzo behöver får inte plats i bilen..
Sista försöket var galler.
Galler… hmm.. INGENSTANS. inte ens Ford har tillverkat galler till denna modell. Jag höll på att dö.
Till slut, hittade jag en "allround" modell på *****. Köpte, provade och den har funkat fint i 2-3 veckor. Tills i förgår….
Jag och Enzo hade varit uppe i byn en sväng och var på väg hem. Det är mycket småväg hem och vilt så jag körde väl under hastighet. plötsligt smäller det till i bagaget och min första tanke är ju : VAD FAN HÄNDER MIN BÄBIS??? varpå jag slänger bak huvudet o pang!
Där stod vi i diket.
Gallret trillade ner mot Enzo. Enzo slänger sig bakåt i ren panik…
Som TUR väl var "landade" vi mjukt och såvitt jag uppfattade Enzo, märkte han inte ens av kollisionen.. men endå..
Bilen är kvaddad, kostar mer att laga än den är värd. Nu hoppas jag att min kära morfar går med på att vi tillsammans ska köpa en kombi. En bra hundbil, med gott om utrymme, men framförallt. En bil som MIM säljer galler till….

Oj så otrevligt! Tur att ingen blev skadad.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

#1 Verkligen! Tror dock att Enzo är helnöjd då matte har fruktansvärt dåligt samvete, så han har spenderat dagarna i ren lyx. Känner jag mig själv så lär han få fortsätta med det ett tag till