Lag
Jag har bara en snabb fråga, som vissa kanske tycker är konstig, men är där någon lag på att man måste ha sin hund kopplad under en viss tid på året? Har för mig jag har läst det någon stans men är inte säker. Kanske är här någon kunnig som vet??
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

Ja, vet dock inte exakt vilken tid. Men det är väl under vår/sommar någon gång. Ska försöka googla.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

tack för svaret! :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
nu vet jag inte exakt hur det ligger till men de här "tvånget" som finns brukar gälla i städer för jag läste i AmstaffNytt att man under den akutella tiden BÖR ha sin hund kopplad eller ha sådan koll på sin hund att den inte stör djur och djurungarna.
Den lag som är tidsbestämd är som nämnt i länken jaktlagen, sedan finns även lokala regler som varierar beroende på kommun om ex. koppeltvång i tätort eller av löptik etc.
Sedan får man under lagen om tillsyn av hund och katt se till så att hundar/katter kan skötas på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.
≧◔◡◔≦

Tack för svaren :) Nu vet jag hur de ligger till :)
/ J