Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2734 ggr
XxteZZxX
8/7/12, 10:31 PM

Absolut inte kampa?

Hej! Jag har en Amstaff/Rottis-blandning på 4 månader idag. Och jag undrar om det är så att man absolut inte ska kampa med honom? Jag har hört att man inte ska göra det med "sådana raser", men jag är lite osäker. Eller jag vet inte om man kan kalla det kampa, men dragkamp med ett rep, är det okej?

Hade gärna gjort det med honom då han tycker det är helkul (testat liite med honom), men efftersom jag är ganska osäker vill jag fråga först.

Visste inte vart jag skulle lägga inlägget, hoppas detta blir bra ^^

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Annons:
Susanna_w
8/7/12, 10:38 PM
#1

Jag kampar med min hund Amstaff/ambull. Antingen som belöning eller bara för att busa. Men han ska sluta så fort jag ger honom kommando att sluta. Har inga problem med att kampa med trasa eller liknande med min hund.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Silfver123
8/7/12, 10:38 PM
#2

självklart kan du kampa! jag har en brandslang som jag o hunden kör dragkamp med nästintill varje dag! kör även flirtpole ofta…

har en renrasiga pitbull.. bor med annan hund och småbarn! dem blir absolut inte några mördarmaskiner för det.. snarare stärker man banden när man leker med sin hund :)

Olga RW
8/7/12, 10:39 PM
#3

Klart att det är OK att ha kamplek med sin hund oavsett hundens rastillhörighet.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Chilli10
8/7/12, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

"Kampar" också med våra hundar som lek eller belöning. :) Mycket uppskattat. Mina släpper också fint på "loss".

Här kör Chilli och jag lite dragkamp efter weightpullträningen.

XxteZZxX
8/7/12, 10:46 PM
#5

Okej, härligt, för han verkar tycka det är jätteroligt.

Blev lite osäker då jag hört att man inte ska kampa med dom, men då kanske det inte är någon fara då :)

Tack så mycket för svaren allihopa! Skrattande

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

XxteZZxX
8/7/12, 10:47 PM
#6

#4, såg inte ditt svar, men vilken fin vovve du har! :)

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Annons:
Chilli10
8/7/12, 10:49 PM
#7

#6 Ja visst är hon! :) Tack ;)

[AmstaffLeo]
8/8/12, 12:49 AM
#8

du kanske blandat ihop leken dragkamp och "kamp" som i 2 hundar slåsss? … :)

XxteZZxX
8/8/12, 1:14 AM
#9

Nja, har hört att man inte ska ha dragkamp med dom :o Tyckte det var lite konstigt, därför jag var tvungen att fråga, haha..

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Susanna_w
8/8/12, 9:31 AM
#10

Jag har också hört det men jag har knappt höjt ögonbrynet till det ;)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Madlene]
8/8/12, 1:06 PM
#11

Då kan man räkna med att SP räknas som kampa med. Det gör vi t.ex ofta. Folk har frågat vad de där skulle vara bra för egentligen men de är bara skoj för MIN hund, kan inte tala för andra :)

WiggoLina
8/8/12, 5:56 PM
#12

Folk tror på nått sätt att om man kör dragkamp med den här sortens hund så kommer den att "rikta om" och istället ta ägaren/den som leker med hunden.

Vilket såklart är helt fel. Kör dragkamp i stort sett dagligen med min amstaff, det är den enda leken han tycker är kul. Det är också det vi använder som belöning vid träning, godis kunde han inte bry sig mindre om ;)

Upp till toppen
Annons: