Börja med BARF
Jag är inte så kunnig inom detta området.
Kan någon/några skriva lite kort VAD man kan köpa i frysdisken som går att ge hunden? Eller vad som man absolut inte kan köpa? ..
:)
T.ex grisfötter, går det att ge hunden direkt? med "naglarna" på foten?
:/

Gå in på http://barf.ifokus.se/
Mvh Jenny
#2 har redan gjort det :) Såg inte den "gruppen" först !
Har inte du något tips?

Jag vågar faktiskt inte svara på det (grisbenen). Jag är inte särskilt kunnig inom BARF heller…. men det finns ju en hundkategori där inne som du kan läsa på.
Mvh Jenny
Ok, men om någon har några förslag så hojta till :)

Grisfötter går utmärkt att ge till hundar, men det är nog bäst att vänja dem vid ben successivt o försiktigt. På http://www.jipotimas.se/zencart/index.php?main_page=page_3&zenid=7e28a5130e6ac0924cf8bb12a72b9dcc
Kan du börja lära dig grunderna, där hittar du matscheman som är lätta att följa samt info. På BARF iFokus hittar du massvis av bra länkar, jag har lagt in de flesta jag känner till där.
Kycklingvingar (frysta) o vom är bra att börja med. Klass vom har många djuraffärer, det är samma vom som Jipotimas säljer. Hundar behöver i regel inte kolhydrater, de bildar de själva, min egen behöver det för att inte bli för tunn, han får Difro (frystorkade grönsaker samt pasta) o ris, pasta o potatis + matrester då o då. Han får även laxolja samt ett vitamin/mineraltillskott från Jipotimas. Nordic har en laxvariant, precis som vom så är det inte ett helfoder. Färska finrivna grönsaker efter säsong.
Jag ger ben från alla djurslag, i form av vad jag kommer över, kycklingskrov/vingar/klubbor/lår/halsar/fötter, kalkonhalsar o fötter (o nej, jag klipper inte av klorna) fläskben (mest brosk) samt fläskben, från affären, de som man brukar koka soppa på, lammben, märgben, viltben etc…
Nu var detta inte menat som reklam för ett enskilt företag, men vi bor nästgårds så jag handlar mycket där. O har en pågående disskution ang hundmat sedan flera år tbx.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Hade varit kul att "halvBARFA" för skoj skull :) kan man inte göra de? Jag har varken råd eller kunskap för att göra de helt, men en kycklingvinge eller fläskben någon gång då och då skulle ju inte skada :)
Mvh Jenna
#6 frysta kycklingvingar har vi redan börjat med, de går hur bra som helst, tack för svaret om klorna på fötterna :)
#7 exakt så tänker jag, vill också halv BARFa..
Men jag läste någonstans att man inte kan ge enbart VOM. är det sant?
Färdigmat: http://www.vomoghundemat.se/ och inte dyrt heller, har inte satt mig in i detalj själv än då jag bara är i planeringsstadiet för valp men min mamma ger detta till sin storpudel. 17 kr per dag känns helt ok för ren, naturlig mat! :)
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein
~ Se med öppet sinne ~
Hur vet du att den är ren ? Bara för att dom skriver det på innehållet så behöver det inte stämma.
Ska man ha full koll och använda sig av "ren mat" så är BARF det enda man kan lita på.
#10 "Ren" mat är det nog inte, har hört ganska negativt om VoH.. har precis börjat ge Nordic spannmålsfritt, inte vet jag om det är rent. Men hunden älskar det.

# 12 jag har aldrig hört något dåligt om VoH.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#13 Ok? Det har jag… Som jag skrev?