Skaffa hund?
Min familj funderar på att skaffa hund! Vilka hundar passar bra för nybörjare? Först var vi allihop insnöade på dvärgschnauzer, men mammas kompis tyckte inte att de passade nybörjare eftersom att dom skäller väldigt mycket… mammas kompis sa: ingen terrier! Hon rekomenderade pudel… fast jag vet inte… vad tycker ni, vad passar bäst för en femtiontreåring, en fyrtioåttaåring och en tolvåring som alla gärna går långpromenader och tränar både agility och rallylydnad och freestyle om hunden vill, men som inte kan vara hemma hela dagarna, och som älskar hundar men aldrig haft hund förut…
Jag vet att jag kanske inte borde skriva detta på en sida som är bara om amstaff eftersom jag letar efter andra raser, men men…
TACKSAM FÖR SVAR!! :D

Det är väldigt svårt att säga egentligen tycker jag. Jag tycker ni ska läsa på om olika raser och se vad som passar er bäst. Kanske höra med bekanta som har hundar.
En sån situation är svår när man inte känner er som ska ha hunden . Hoppas du är nöjd med de lilla svaret du fick :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

Gå på lite tävlingar, lydnad, bruks, agility etc o kolla in olika raser, läs på om dem som verkar intressanta. Finns bra sammanfattningar om olika raser på http://www.skk.se/hundraser/
Sen kan ni gå på på lite utställningar på stärre utställningar brukar det finnas rasmontrar med ägare uppfödare o alla pratar gärna om sina raser, där kan ni knyta kontakter, träffa hundarna i hemmiljö.
OBS, besök aldrig uppfödare när de haar valpar till salu innan ni bestämt er för ras o uppfödare.
Lycka till!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.