vilken sele rekomenderar ni?
Ska köpa en sele till min påg nu, han är 7 månader så bör ju inte växa för mycket till, han går så bra i sele. Har köpt en skit sele för 10 kr bara för att testa hur han gick i den och det går kanon!
Har bestämt mig för en Hurtta sele och de finns ju både Y sele och den vanliga med en rem fram över bringan/bröstet, vilken tycker ni är bäst?
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Jag har en y-sele till Chilli, Hurttas. Tycker den sitter mycket bättre än en vanlig. Kanske är individuellt, men känns som en vanlig kan skava mkt lättare mm.
Använder den mest när jag har henne i långlina och är ute i skogen. Den sitter kanon!
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Kan rekomendera vgw sele. Man får en bra kontroll på hunden och kan lära den gå fin i koppel. Hjälper dig att få kontroll, jag tycker att selet är mycket användbart. Jätteskönt att slippa halsband som skadar och spänner nacken på hunden.
Spec i situationer som; katt!, hare! I vinterhalka kan vem som helst få en höftledsfraktur när hunden är stark.

#2 fast jag har inte problem med att han drar, han går kanon, även vid diverse möten :)
tror jag kör på y selen…

Blev en y sele Hurtta i svart :)

#4 Nice :) Jag har en rosa/svart till chilli :D
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Nu är ju valet redan gjort men jag så länge man inte har en hund med särskilda "behov" ex. drar eller rymmer (en del selar är ganska lätta att ta sig ut bara hunden vill) så är det väl bäst att välja den selen som sitter bäst? Själv skulle jag gärna köpt en Y-sele men remmarna sitter enligt mitt tycka alldeles för nära frambenet så blev en H-sele istället.

provade båda i butiken och promenerade runder som ett fån där inne:) H selen satt inte alls bra på honom och remmen fram över bröstet bara kasade upp på halsen, y selen sitter kanon och stör honom inte alls när han går.
Blev en svar Hurtta, tror nog när han är färdigväxt att det bler en likadan fast i läder… super nöjd är jag!