Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2362 ggr
P_hansson
9/21/12, 11:08 AM

Hej alla

Vi fick hem vår Amstaff igår. Han är 11 månader. Full fart från början. Men jag liksom många andra funderar på foder till denne lille varelse. Hoppas man hittar något bra. Priset är inte viktigt bara hunden mår bra.

Annons:
[Madlene]
9/21/12, 12:19 PM
#1

Kör på färskfoder :)

P_hansson
9/21/12, 12:42 PM
#2

Okej Exempel?

[Madlene]
9/21/12, 1:08 PM
#3

Nordics spannmålsfria är bra, Jag betalar 450 kr för 16 kg. det räcker ca 32 dagar, billigt och bra, och hunden älskar det.

Sen kan du alltid byta ut två dagars mat till ett stort köttben (ca 1 kg), vi kör t.ex med älgkött och hjortkött, då räcker den vanliga maten ännu längre :)

[Madlene]
9/21/12, 1:15 PM
#4

Kan tillägga att köttbenen inte brukar vara så dyra, vi köper fyra styckna för ca 100 kr, och 100 kr för 8 dagars mat i månaden är rätt bra, plus att hunden dör för benen, så smarrigt :)

P_hansson
9/21/12, 1:35 PM
#5

Härligt, det var massa bra förslag. Ja en mätt hund är en lugn hund. Så maten är viktig

[Madlene]
9/21/12, 1:46 PM
#6

#5 haha tur om du har det så, jag ser det mer som att en mätt hund får mer energi, men håller med dig att maten är viktig, det tycker jag med :) Har du ingen bild på din nykomling?

Annons:
P_hansson
9/21/12, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jovisst kan jag lägga upp en bild på den…

Har bara tagit denna i morse så den är både trött och nyvaken. Men fler kommer när hanslutat sova. Han sover massor. vi åkte tåg hela dagen igår o var ute o gick 5 timmar ( i väntan på tåg) + 1.5 timme i morse.

[Madlene]
9/21/12, 2:29 PM
#8

Då förstår jag att han är trött som attans.. söt han är och så snälla ögon! han ser ut att vara något annat mer än en amstaff, kanske har fel :)

P_hansson
9/21/12, 2:45 PM
#9

Nej bara amstaff… Se om jag kan fixa bättre bild sedan.

P_hansson
9/21/12, 2:51 PM
#10

Kolla igenom alla papper extra gång nu, jo bara Amstaff.

P_hansson
9/21/12, 2:52 PM
#11

Men han är smal då ingen tränat eller matat han, kan vara det.

[Madlene]
9/21/12, 3:00 PM
#12

Okej :)

Kalli
9/21/12, 3:19 PM
#13

#10: Har han stamtavla i SKK är det såklart en renrasig Amstaff, då behöver man inte kolla igenom pappret ens. Glad

Söt var han också, hoppas det går bra för er.

Annons:
P_hansson
9/21/12, 3:27 PM
#14

Japp, jag kollade med dem om det var äkta dock…

Kalli
9/21/12, 3:29 PM
#15

Oj, det var engagerat. :)

Vilken kennel är pojken ifrån då?

P_hansson
9/21/12, 3:31 PM
#16

Oj vänta skall kolla upp lade just undan alla papper. Men självklart skall ni få veta det. Kan vara roligt kanske fler som har från samma kull här

Kalli
9/21/12, 3:45 PM
#17

Vill bara tillägga att du inte alls behöver känna dig tvingad att berätta, det är inget krav utan jag var bara lite nyfiken. :)

P_hansson
9/21/12, 4:13 PM
#18

Det förstår jag, men kan vara intressant.. Håller på och jobbar bara men skall ta tag i det

[Madlene]
9/21/12, 4:20 PM
#19

Inget illa menat, men känns som man vet vilken kennel hunden är ifrån i bakhuvudet då du köpte hunden igår (!) man kollar ju ändå upp kenneln/föräldrarna innan man köper hunden..

P_hansson
9/21/12, 4:23 PM
#20

jag köpte denna av en som "räddade" den från misshandel.. Medandra ord, inte mitt prio..

Kalla mig slarvig, men i stort skiter jag i kenneln om hunden far illa..

Annons:
[Madlene]
9/21/12, 4:26 PM
#21

Aha ok. Så du vet egentligen ingenting om hundens hälso historia osv? slarvig tycker jag inte att du är. Men grubblat igenom papprena känns det som om man gör ändån… och kollar upp kenneln och kanske möjligen kontakta de och berätta vad som hänt? Tror uppfödaren uppskattat det om han blivit misshandlad.

P_hansson
9/21/12, 4:30 PM
#22

Ja jag fick hem den igår och jobbar idag skall ta hand om allt det där. Jag vet bara den kollas med a.u rakt igenom + att han fått sprutorna. Fram till 1 år så han skall ha 1års sprutan nästa månad.

+ id och andra intyg så klart. men annars nej.

Men har namn på vet somtagit hand om detta kan kolla lite med dem om det finns något.

[Madlene]
9/21/12, 4:36 PM
#23

Vad menar du? att du bara vet att den kollas med a.u rakt igenom? Vet uppfödaren vad som hänt?

Ja, men kolla kennel namnet och om du vill så skriv vilken kennel han kommer ifrån :)

P_hansson
9/21/12, 4:36 PM
#24

Yes ;)

vallhund
9/22/12, 10:42 AM
#25

Om hnden är reggad i SKK å kan man få en kopia på regbeviset därifrån.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Madlene]
9/22/12, 5:44 PM
#26

Blev visst inget svar ifrån vilken kennel det är..

P_hansson
9/25/12, 1:19 AM
#27

Vad ni stressar, har haft annat i tankarna än er. Det kommer som jag sagt.

Annons:
[Madlene]
9/25/12, 2:04 AM
#28

Jo visst :)

P_hansson
9/25/12, 4:08 PM
#29

Jag har läst flera inlägg och kan tycka du är mycket otrevlig så även här. Synd

[Madlene]
9/25/12, 4:21 PM
#30

#29 ber om ursäkt om du känner så, men av ren respekt så skrev jag i pm till dig men du slutade svara.. Där känner jag lite att du inte vill berätta och tycker du kan säga det antingen här eller i pm om det är så.

jovita
9/25/12, 5:13 PM
#31

Har hon stamtavlan eller inte vad spelar det för roll ? Är det inte hunden som är viktigast ?

På amstaff i fokus har man ingen stamtavlan är man behandlad som en brottsling av vissa medlemmar Rynkar på näsan.

[Madlene]
9/25/12, 7:04 PM
#32

#31 Det är det som är grejen, det spelar absolut ingen roll för min del iallafall. Men jag själv tycker det är intressant att kolla olika kennlar i Sverige, speciellt när de gäller rasen Amstaff.

vallhund
9/30/12, 5:38 AM
#33

# 31

Blir du behandlad som en brottsling så skall du anmäla det till oss i stället för att sprida dålig stämmning här. Visst, jag är ökänd för att försvara renrasig seriös avel i alla lägen, speciellt seriös sådan, hur är beroende på rasen i fråga.

Sk uppfödare av oreggade AST eller blandisar kan knappast kallas seriösa.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

tezzla
9/30/12, 9:41 AM
#34

sjklart är det viktigaast att hunden mår bra, Men har man en oreggad hund som man inte vet härkomst på så ska man inte kalla den via rasnamn, då är det en blandras, inte en amstaff, jag hoppas allt går bra med hunden

Annons:
Zahara
9/30/12, 2:10 PM
#35

Fin kille du fått tag på ! Hoppas han mår ba och vad kul att du hjälper honom! För min del spelar kennel ingen roll! Kul att det finns folk som hjälper hundafr i nöd! oavsett ras och tavlor!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

P_hansson
9/30/12, 10:40 PM
#36

Jag har bara inte haft all tid i början, egen företagar och jobbar mycket. Själv bryr ja mig inte heller om stamtavla. Folk som ogillar blandisar har verkligen inte haft blandis…

Kalli
9/30/12, 10:53 PM
#37

#36: Det är nog ingen eller väldigt få här inne som inte gillar blandisar, däremot en hel del som är emot blandrasavel och främst på just Amstaff allra helst som marknaden ser ut nu. Och ja, vissa av dem har haft eller har blandisar själv.

tezzla
10/1/12, 9:09 AM
#38

Jag har absolut inget imot blandrashundasr utan den oseriösa aveln, är det viktigt att kalla sin hund via rasnamn så får man köpa en renras, annars får man kalla hunden efter vad den är - en blandras! jag äger sj en blandras, amstaff/rottis, 10 år nu och jag har haft henne sedan hon var 12 veckor! hon är inte mindre värd än mina andra här hemma som är renrasig med stamtavla… men jag skulle aldrig göra ett så dumt köp igen och stödja sån avel, det är stor skillnad på det, sålänge folk köper så lönar det sig att avla på skit varesig det är blandras eller renrasavel… det finns mycket oseriöst folk där ute och sålänge folk köper så lönar det sig att avla! och jag stör mig på det där med rasnamn, att man  måste kalla sin oreggade hund för pitbull eller amstaff, jag säger blandras om min hund, om någon frågar vad så kan jag svara eftersom båda hennes föräldrar var renrasiga, men det gör ju inte saken mindre oseriös!

Upp till toppen
Annons: