Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1019 ggr
ellenbellen
10/15/12, 7:49 PM

Att skaffa en amstaff/staffe

Hejsan! 

Har skrivit lite på hundar.ifokus förut och funderar mycket på det här med att skaffa hund. Jag har planerat det här ganska länge och är väl förbered. Jag har själv aldrig haft någon egen hund förut så detta kommer alltså bli min första alldeles egna. Har dock varit hundvakt mycket, mest då åt jakthundar. Så helt ovan är jag verkligen inte. 

Jag har nu blivit erbjuden att ta emot en omplaceringstjej (Amstaff/Staffe) på 2,5 år. Hon är supergo, mest en soffpotatis men bangar inte på en redig promenix. Hon bor just nu med andra barn och även en katt och det är inga problem då hon älskar allihopa. Jag vill gärna ha med henne i stallet och även hos tidigare ägare har hon varit i stall och det verkar hon trivas bra med.

Har nu ägnat ett par dagar till att läsa på mer och mer ang. amstaff och andra bullhundar. De verkar ju onekeligen bli otroligt fina hundar med rätt uppfostran och träning, men det finns ju ändå en del människor som säger att en amstaff aldrig kommer att kunna vara en famiiljehund utan att ha "strikt disciplin och en hundkunnig ägare" osv.

Vad tycker ni egentligen? Pro/Cons? :)

/Ellen (:

Annons:
[Ace_]
10/16/12, 4:26 PM
#1

De fungerar oftast alldeles utmärkt som familjehundar. Men visst behöver man vara påläst och medveten om vad man har för hund.Så är det väl alltid, men speciellt om man skaffar en lite större, skarpare hund.

Med en omplaceringshund är prövotid alltid bra, skulle jag säga.

Upp till toppen
Annons: