Annons:
Etikett03-uppfödare
Läst 3729 ggr
tm-l
2012-10-13, 20:47

Har du valpar?

Någon som har eller vet någon som har planer på att skaffa valpar? Letar efter min drömhund, en svart & vit amstaff med stamtavla!

Annons:
[Madlene]
2012-10-13, 21:14

*raderat

Chilli10
2012-10-13, 22:48

Med de kriterierna borde det inte vara så svårt att hitta.

tm-l
2012-10-13, 23:16

#2. Uppenbarligen, annars hade jag inte frågat efter det. Jag vill som sagt inte ha någon blocket hund som är i desperat behov av att bli såld. Utan från en riktigt uppfödare. Vet du någon så får du ju gärna säga det! :)

Chilli10
2012-10-13, 23:24

#3 Vet, men är ingenting jag delar med mig av här. :) Dessutom är det ju svårt att veta vilken färg valparna har innan de är födda.. Är man intresserad tyckar jag att man får leta upp de uppfödare som intresserar en. Å andra sidan, är färgen i princip det enda kravet kanske man inte är så genuint intresserad.

Det jag menar är att FÄRGEN borde spela mindre roll i val av hund och AVELN borde väga tyngre.

Lilla G
2012-10-14, 09:05

Svartvita hundar med tavla bör inte vara så svårt att hitta… Personligen skulle jag föredra att titta på hd/ed, mh, ataxi och ev utställningsresultat på föräldradjurten då jag söker valp.

tm-l
2012-10-14, 10:05

#3. Varför skrev du då om du ändå inte vill hjälpa till? Jag letar klart inte bara efter en svart och vit amstaff, men känner inget behov av att dela med mig så mycket mer här.

#5. Jag ser det som en självklarhet. Men hittar jag ingen svart och vit är det ju inte lönt att diskutera det, eftersom jag vill ha en svart och vit.

Annons:
Chilli10
2012-10-14, 16:31

När du skriver som du gör får du det att framstå som om de vore dina ända krav. Varför? För att jag tycker att man själv borde leta och hitta de uppfödare som man är intresserad av på egen hand. Dessutom är det svårt att rekommendera någon när det enda vi vet är ett den ska vara svartvit.

tm-l
2012-10-14, 17:43

#7. Okej, tack för tipset :)

PetrasLova
2012-10-16, 10:23

Jag kan dessvärre inge hjälpa dig. Hoppas du hittar din drömhund, trist när du får så dräpande svar här. Jag ser inget fel alls i att önska färg, SJÄLVKLART gillar vi exteriören på djuren vi köper för dyra pengar. Varför ska det vara ngt att hymla med? Att det är från friska föräldrar tvivlar jag inte en sekund på att trådskaparen kräver. Kanske kan du vända dig till rasförbundet och få hjälp den vägen? Lycka, lycka till!

tm-l
2012-10-16, 12:43

Jag ska vänta tills det kommer en hund som jag blir intresserad av, för jag tänker inte skaffa en hund nu bara för att ha en. Men tänkte mest kolla här om någon visste om någon skulle ha valpar med en svart och vit amstaff. :)

Lilla G
2012-10-16, 19:25

Ska man ha något bra kan man få vänta… Beror ju helt på vilka krav man har. Även om din drömhund föds så finns det ju då inga garantier att just du får köpa den även om du vill. Att sätta sig in i olika uppfödares avelsarbeta och hundar innan och visa intresse för kommande kombination är ett sätt vias att man är seriöst intresserad. Relation mellan uppfödare/valpköpare ser jag som en viktig del också. Skulle någon kontakta mig och bara ange en specifik färg som önskemål så skulle den intresseförfrågan hamna i papperskorgen.

tm-l
2012-10-16, 21:05

#11. Som jag skrev i förra kommentaren så är jag berädd på att vänta. Jag skulle ju aldrig få för mig att tränga mig på att köpa en hund om den redan har en ägare/köpare. Jag frågade om någon viste planerade eller redan födda valpar som var svart och vita? Jag skulle precis inte höra av mig till en uppfödare som föder upp någon annan färg? Jag förstår inte riktigt hur det du skrev hänger med i detta inlägget för jag har aldrig frågat efter hur du skulle göra om någon kontaktade dig?

tm-l
2012-10-16, 21:07

Ni kan ta bort detta inlägget om ni vill, där är några stycken som har mejlat och mer än det behöver jag inte. Tack för hjälpen annars :)

Annons:
Fjordell
2012-10-17, 03:21

Eftersom du verkar ha fått den informationen du var ute efter så låser jag tråden. Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: