Annons:
Etikett14-annonser
Läst 1745 ggr
[fantasilös]
2012-11-06 11:23

Valpar

Tänkte bara säga att min fina tik kommer att få valpar runt
13 December & som alltså är leveransklara runt Februari.
Så finns det någon som kanske vill ha en liten valpis &
vill följa den sen första dagen så kan ni skicka ett pm till mig,
alla frågor ställs också via pm om ni undrar något!Glad

Amstaff blandning.

Mvh

Annons:
[Howard]
2012-11-06 11:31
#1

Suck..

[fantasilös]
2012-11-06 11:32
#2

???

Kalli
2012-11-06 11:41
#3

Jag tror Howard suckar över den mättade marknande som finns för just Amstaffblandningar. Att folk, trots att det redan nu inte finns tillräckligt med bra och seriösa hem till alla blandraser med Amstaff, envisas med att sätta ännu fler till världen.

Fler hundar som riskerar att bli sjuka, som riskerar att hamna på Blocket när de inte längre är små och söta, fler som omplaceras om och om igen eller hamnar på Hundstallet (där Amstaffblandningar redan nu är den vanligaste rasblandningen). Fler hundar som får lida på grund av människors dumhet.

Gissningsvis suckar han också för att tik och hane inom blandrasavel med stor sannolikhet inte är testade för AD/HD eller Ataxia. För att de troligtvis inte finns någon djupare kunskap om föräldrar och syskon och deras eventuella sjukdomar och problem. Om så inte är fallet här så får du gärna bevisa oss fel men tills dess så suckar man som djurvän över dessa trådar.

vallhund
2012-11-06 18:25
#4

+ 1 Kalli!

Dessutom sitter seriösa uppfödare av renrasiga/SKK reggade valpar vars föräldrar är testade för det mesta, även MH kvar med valpar idag.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Madlene]
2012-11-06 18:30
#5

#4 håller med.

Jenna_Nord
2012-11-06 23:47
#6

#3 Amen!

Mvh Jenna

Annons:
Fjordell
2012-11-06 23:59
#7

Jag tvivlar starkt på att du kommer finna köpare åt dina blandrasvalpar härinne, med tanke på att detta är ett rasforum.

Vi vill alltså främja den seriösa och väldokumenterade aveln, vilket blandrasaveln dessvärre inte är.

Du borde kanske söka dig till blandrashundar i fokus?

Upp till toppen
Annons: