Etikett04-foder-skötsel
Läst 1895 ggr
SiamyJ
2012-10-30, 15:42

Foder

Hej!

Jag försöker hittta något bra nytt foder till min hund eftersom han blev riktigt trött på det gammla. Han är en amstaff/dogo canario blandning, väger 30 kg och är 1,5 år gammal. Det vi hade förut var Eukanuba puppy/adult för large breed och funkade riktigt bra men det smakade tillslut inte någe gott. Det vi provade att byta med nu var Roburs junior foder, smakade jättegått men han har fått utslag över hela benen så nu ska vi testa något annat istället.

Jag skulle kunna springa omrking och testa alla foder som finns men eftersom det inte är bra för hans mage så skulle jag veta om någon rekommenderar något annat av en bra anledning? Tacksam för svar!

Är tyvär helt ute och cyklar eftersom det finns så mycket olika foder på marknaden :S

SiamyJ
2012-10-30, 15:43
Fjordell
2012-10-31, 13:17

Har du provat Standardt? Annars är färskfoder att föredra!

/Amanda - Uppfödare av tamråttor i norra Sverige - Rebellions Rattery 
Sajtvärd på Vinthundar iFokus & admin i Facebookgruppen Råttorna

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

cannaydia
2012-11-11, 12:27

#2 håller med. Kör standardt energi på våra vuxna och valpar. Varvar med färskfodret Vom og hundemat och råa ben där emellan. Funkar jättebra på våra, om de ätit något skräp ute räcker det med en dag med enbart standardt i matställen så är magen bra nästa dag! Lätt att hålla hullet när man hittat rätt fodergiva.

Upp till toppen