Annons:
Etikett16-off-topic
Läst 1933 ggr
Anonym
Anonym
2012-11-07, 23:22

Avlivnings hotad hund

Länkar ifrån facebook..

Jag har flyttat ihop med min sambo som absolut inte tål pälsdjur, där av kan vi inte behålla hunden. Vi har försökt med medicin men ingenting fungerar tyvärr.

Hunden är ca 3-4 år, tyvärr inga papper och därför vet vi inte om den är chipmärkt.

Det är en väldigt livlig och glad flicka. Kräver EXTREMT mycket uppmärksamhet och kärlek!
… Gärna någon form aktivitet, tex lydnad, spårning m.m.

OBS: AKUT omplacering, annars måste hon tyvärr avlivas 8/11-2012 .

Att hunden kommer till rätt ägare, betyder mycket mer än pengarna!!

Vi lägger upp detta själva då detta verkligen är jätte akut!!

Hundbädd medföljer samt koppel. Detta är akut så för mer information RING mig!  0733878633 Hunden finns i Malmö och det här vidarbefodras ifrån facebook.

Annons:
Fjordell
2012-11-07, 23:49

Till att börja med… Varför avliva en fullt frisk hund? Det är något jag aldrig kommer att förstå mig på. Skaffar man en hund, eller ett djur överhuvudtaget, så är det ägarens ansvar att se till djurets bästa, i alla situationer. Detta gäller även såna här gånger. Man får väl hitta på någon tillfällig lösning om det är såpass akut att hunden absolut inte kan vara kvar i någon dag till, för detta är ingen anledning att ta ett liv. Varför inte, exempelvis, lämna in henne till ett hundpensionat el liknande, det finns alltid någon som kan agera stöd/akuthem.

Sedan tror jag "annonsen" passar bättre på hundar i fokus, eller blandrashundar i fokus, då detta är ett forum för amstaff. Jag flyttar denna till "Off Topic".

Lycka till!

[Madlene]
2012-11-08, 00:12

Så hunden avlivas IMORGON? vilket skämt! Det borde finnas en lag som säger att man inte får hota med avlivning när man ska omplacera ett djur. helt absurt! släng ut killen istället!

Kan tillägga att vi på Omplacering I Fokus har en lista med olika akuthem/omplaceringshem som du kan kika in på om du absolut inte kan ha kvar hunden! inte ska du hota med avlivning!

Jenna_Nord
2012-11-08, 00:37

Fruktansvärt taskigt att hota med avlivning!
Det kommer knappast hjälpa hunden att hitta en ny bra ägare och ett för-alltid hem om någon på impuls ska ta över för att man tycker synd om den.

I värsta fall har jag kontakter som kan ta hunden för tillfället om ägarna väljer att avliva!

Men hoppas verkligen dom tar sig i kragen och tar sitt ansvar att hitta ett riktigt och bra hem åt sin hund! Inte hunden som har valt att hamna i ett hem där ägarna inte tänkt sig för!

Mvh Jenna

vallhund
2012-11-08, 01:05

Instämmer med övriga, tror att annonsen fanns någon minut på hundar, innan den togs bort.

Att hota med avlivning är lågt, det drar bara till sig dem som till varje priis vill rädda ett liv, oftast är dessa inte så hundkunniga.

Förstår inte hur det kunnat bli så akut? Vad har nii gjort för att omplacera hunden? Vad är det för ras/blandras o hur länge har du haft den?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Jenna_Nord
2012-11-08, 01:07

Såg nu att den som skrivit inlägget bara "länkat". Så förmodligen kommer det rätta ägaren inte att läsa detta, vilket är hemskt synd..

Går heller inte att hitta nummret på varken eniro eller hitta. Så känns skumt.

Mvh Jenna

vallhund
2012-11-08, 01:37

Skribenten fiinns inte kvar på iFokus, kanske försökte hen lägga ut annonsen på blandrashundar, dom har bra regler ang detta http://blandrashundar.ifokus.se/articles/4d71543cb9cb46221d0658ef-regler-for-annonsering-av-hundar-saljesomplaceras

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Annons:
Fjordell
2012-11-08, 02:02

#6 Borde nog införa liknande regler här på Amstaff också, det här är inte hållbart…

VampireCats
2012-11-08, 10:51

Inte min annons jag såg det här på facebook på Husdjursplaceringen men kollade nu igen och nu hade hon tagit bort annonsen så hunden är väll redan avlivad då.. Rynkar på näsan

Labolina_73
2012-11-14, 17:12

asså helt seriöst,,, om man vet att ens kille är allvarligt allergisk flyttar man väl inte ihop innan man löst allt kring hunden??

att hota med avlivning är ju samma sak som att lämna hunden till precis vem som helst då den kanske inte alls får det bra…

usch..

//L

Upp till toppen
Annons: