Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1995 ggr
lsoderberg
2012-11-15 11:58

amstaff och pudel?

är de nån här inne som har en amstaff och en jakthund(eller vallhund eller va som helst)? för de är såhär att jag är lite sugen på en amstaff men jag har en pudel hemma. har hört många skräck historier osv. men är sugen på en amstaff som jag kan träna som satan och mysa och dona med :) (min pudel föredrar sängen och bli kliad och gör helst igenting) jag och pappa har pratat om de här och han är riktigt duktig med hundar och speciellt kamphundar. han har även sagt att, får du den balanserad så får du inte tag på nån trognare hund. men jag är lite orolig för dom är ju mycket tyngre än min lilla pudel :p fast min lilla boll har ju träffat massvis med kamphundar och busat:) även gjort utfall mot en dock brydde inte den sig allt x) så till frågan. går de att ha en kamphund och en pudel?

Annons:
Zahara
2012-11-15 15:08
#1

jag har en amstaff och en jack russell, går hur bra som helst!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

lsoderberg
2012-11-15 20:26
#2

okej. tänkte ju på när dom leker så är ju amstaffen mycket tyngre:)

Jenna_Nord
2012-11-16 01:25
#3

Självklart kan man ha en amstaff eller annan bullhund (undvik gärna kamphund då de är sån negativ klang) med en mindre hund.

Visst finns det en risk med att ha en stor hund över huvud taget med en liten, men det gäller ju att lära hundarna att ha respekt för varandra. Är man en duktig tränare/ägare så är det inga problem.

Men en respektlös amstaff skulle jag nog aldrig sätta ihop med en liten ras då den kan skada den, även om det inte är med uppsåt. Men det är upp till dig som ägare att uppfostra och lära.

#1 Förlåt för OT, men har det blivit bättre mellan dina då eftersom du skriver att det går hur bra som helst? Tänkte på senaste tråden då du hade tankar på att omplacera amstaffen..

Mvh Jenna

[AngelikaR]
2012-11-16 07:18
#4

Vi hade en jackrussel förut ihop med vår amstaff gick hur bra som helst men man fick passa lite när dom var lösa och lekte för då kunde det bli lite hårda tag men annars var det aldrig några problem.

lsoderberg
2012-11-16 12:07
#5

okej :) funderar lite smått på en amstaff eller engstaff :) men är väldigt sugen på kungspudel också ;) hahah men då blir de samma problem där. den är större och kan ju råka göra illa min lilla pudel.

[AngelikaR]
2012-11-16 19:57
#6

Men ? det är ju en viss skillnad på en pudel och en Amstaff :) så funderar du på två så olika raser så tycker iaf jag du bör fundera ordentligt och läsa på om raserna INNAN du köper någon hund…

Så hoppas jag du väljer rätt och blir nöjd med det valet du gör :)

Annons:
lsoderberg
2012-11-18 22:48
#7

ja gud ja :) har läst rätt mycket om amstaffen och pudeln :) och de är ju mer jobb med en amstaff. men tror ja lugnar mig lite tills jag har fått ordning på min lilla pudel (ordning menar jag att han kommer varje gång på inkallning och att han alltid lyssnar på mig osv, han gör oftast som jag säger men inte alltid ;p )

Zahara
2012-11-18 22:59
#8

#3 ja det e mycket bättre! De får helt enkelt bara leka med varandra när jag säger att det är ok så nu kommer amstaffen till mig först :)

Så himla skönt, de blir ju ens bebisar och tanken på att behöva lämna bort en är inte rolig!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Upp till toppen
Annons: