Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3136 ggr
[Coogo]
2012-12-09 09:15

Rädd för mig

Min hund har blivit rädd för mig. Jag vet inte vad jag kan ha gjort. Det var en helt normal dag och allt var frid och fröjd. Vi kom hem på eftermiddagen efter en tur till affären och när vi väl kommit in ville hon inte vara i närheten av mig. Hon tar omvägar kring mig och kommer inte när jag ropar längre, går med svansen mellan benen. Min sambo däremot svansar hon efter hela tiden, något hon brukade göra med mig.

Jag köpte ett par tofflor i affären, hon var rädd för dem märkte jag när jag packade upp ur kassen. Därför testade jag att ha dem på mig för att visa att det "bara var ett par skor" men när det inte hjälpte tog jag bort dem. Kan det vara tofflorna som gör att hon är rädd för mig? När vi är utomhus kan hon leka med mig litegranna men hon e väldigt skeptisk.

Jag kan ju inte ha en hund som är rädd för mig. Har försökt göra kontaktövningar med henne eller ta fram hennes favoritlektioner men hon springer upp till sin korg och gömmer sig.

Vad ska jag göra?

Annons:
vallhund
2012-12-09 09:38
#1

Vad hönde med hunden medans du var i affären?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

leemland
2012-12-09 15:28
#2

Hur gammal är den? Det kan vara den så kallade spökåldern när hunden kan bli rädd för vad som..

Men det låter mysko :S

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Madlene]
2012-12-09 18:33
#3

#1 undrar jag med

[Coogo]
2012-12-09 19:20
#4

Hon satt i bilen som hon brukar. Hälsade glatt på mig när jag kom tillbaka som hon brukar. Verkligen jättekonstigt. Hon är ett år i januari så spökålderna e ju där. Men jag tror det är tofflorna som kanske luktar och är skrämmande, fårskinn. Har gömt dom på vinden nu så hon börjar ge med sig lite. Men det är så himla konstigt. Läset att man skulle låtsas som allt är som vanligt och låta henne komma till mig vilket jag tycker låter vettigt. Hur ska jag introducera henne till tofflorna? Inte för att de är så viktigta, men jag vill ju att hon ska slippa ha fårskinnstoffelskräck.

leemland
2012-12-09 19:24
#5

om du ska intruducera så använd dig av godis :P Det är alltid bra(tycker jag).

Exempel: Lägg tofflorna mitt på golvet och går hon nära dom så ge henne godis. Och så kan man fortsätta så :P

Hoppas det löser sig :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Coogo]
2012-12-10 21:12
#6

Började med godis idag. Hon gör framsteg både med mig och med tofflorna, men det är tydligen himla farligt :/

Annons:
leemland
2012-12-10 21:15
#7

Okej, men det är ju alltid något :) Nu är det nog bara tålamod som krävs :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: