Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2378 ggr
[Coogo]
2012-12-02 17:34

Vinterklädsel

Hej alla! Min lilla gör sin första vinter och jag funderar på hur jag ska göra det bästa för henne. Hon fryser hela tiden, jag har en jacka åt henne som verkar duga, men hon verkar bli för kall om sina tassar ibland. Hur mycket kläder brukar ni andra använda? Testat nått för tassarna? Någon som har testat overall med ben?

Annons:
[Madlene]
2012-12-02 18:05
#1

Vi har fleece overall med ben och som täcker hela halsen, riktigt bra är den :)

dorkey
2012-12-03 13:06
#2

#1 Finns det overaller med tass-skydd?


[Madlene]
2012-12-03 14:13
#3

#2 Det tror jag inte, inte vad jag sätt under mina år, alternativet är ju att köpa en overall och tasskydd separat eller sy något eget :)

[Coogo]
2012-12-03 16:56
#4

Kanske får köpe en såndär fleeceoverall, har tittat på en sån men funderade på om det inte skulle fastna snö i den? Finns ju¨överdrag i vindtätt material att ha over iofs. Till tassarna har jag sett små gummiliknande sockor, någon som testat? Men det känns konstigt att behöva ha så mycket kläder. Tänker satsa på en overall.

[Madlene]
2012-12-03 17:03
#5

man kan alltid ha en fleeceoverall och lägga över ett regntäcke :)

Fjordell
2012-12-05 23:33
#6

Min grabb är också rätt frusen av sig. Han har också en fleeceoverall, samt fleece"skor". Vid nederbörd har han fleeceoverallen och/eller regntäcke på. Funkar hur bra som helst. Glad

Däremot måste jag skaffa någon form av skydd för öronen åt honom, då han har en tendens att frysa om dem också när det är som kallast.

Annons:
Susanna_w
2012-12-11 12:34
#7

Min kille har fleeceoverall och är det extra kuligt så har han hösttäcket över det. Jan köldhältar även så är det c:a 15 minus så går han helst inte ut öht ;) Jag provade skor förra året men dom gick sönder på noll och ingenting och åkte av så jag slutade med det.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Upp till toppen
Annons: