Annons:
Etikett06-träning-inlärning
Läst 1806 ggr
[lolo8453]
12/23/12, 1:13 AM

tuggande monstervalp

Här en amstaff tjej på 5 månader. Hon sabbar allt när hon är själv hemma. Hon har dragit upp golvet, tuggat av sladden till porttelefonen, tuggat hål i väggen osv. Hon är nästan aldrig ensam då jag har kvällsmatte när vi jobbar. Detta handlar om en timme när vi handlar t.ex. Vet att detta förmodligen är rätt så vanligt men sjukt jobbigt ändå. Nån som har nåt tips på vad man kan göra? Hon får ofta ett ben när vi går, har leksaker osv. Har smetar ut typ chili sås men det funkar ju bara då skadan redan är skedd. Kan inte ha chili sås på alla väggar. Fick tips på att köpa en bur till henne för att hon kanske tuggade för att hon känner sig otrygg och en bur kunde bli en trygg plats för henne. Detta funkade inte heller. Hon sover i buren men inte när hon är själv. Sen undrar jag också om det är nån som vet om man kan sätta nån låda eller nåt på dörren så man slipper uppäten post?

Annons:
Kalli
12/23/12, 9:21 AM
#1

Hur har ni ensamhetstränat henne?

[lolo8453]
12/23/12, 11:17 AM
#2

Bara gått utan att göra en stor sak av det, först väntat utanför dörren och sen trappat upp det. Har funkat skitbra tills bara nån vecka sen. Innan sov hon nog bara när hon va ensam. Nu lever hon rövare helt plötsligt.

[Madlene]
12/23/12, 12:22 PM
#3

Du får INTE ha hunden i bur inomhus!

[lolo8453]
12/23/12, 12:36 PM
#4

Nej men herregud, om jag hade stängt in henne i en bur så hade jag väl inte haft nåt problem. Har den öppen såklart. Men det skulle tydligen kännas mer ombonat och tryggt enligt dem på djursjukhuset.

[Madlene]
12/23/12, 2:04 PM
#5

Jaha, ja men det kan jag tänka mig känns tryggt.

MiaLisaSofi
12/23/12, 10:56 PM
#6

Har valpen begränsat utrymme, eller fri tillgång till hela lägenheten?

Annons:
Honestyisdead
12/24/12, 4:57 PM
#7

Tror nu får börja om med ensamhetsträningen igen.

[lolo8453]
12/24/12, 7:32 PM
#8

Ja på sätt och vis, hon har halva lägenheten. Kök och hall. Är det bra eller dåligt? Hon kan inte ha hela då mun mops har andra halvan. Ska man begränsa det mer? #7 tror du det? Så det är inte normalt då? Men det kan jag testa.

Honestyisdead
12/24/12, 9:05 PM
#9

Nej det är inte normalt. Det visar på att hon inte klarar vara ensam.

MiaLisaSofi
12/25/12, 8:33 AM
#10

Jag tycker att du gott kan begränsa lite mer, i alla fall till en början.

Upp till toppen
Annons: