Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3905 ggr
rebeckanystrom-
12/22/12, 8:29 PM

Bur till amstaff

Hej, har en amstaff valp här hemma på 5 månader. Och kollar nu runt på lite burar att ha inomhus.

Men i och med att hon inte är fullvuxen än på ett tag så undrar jag vilken storlek som är bäst att köpa?

Kommer givetvis att köpa en stål bur, men vill självklart att hon ska kunna ha buren även när hon är vuxen.

Annons:
[Madlene]
12/22/12, 10:07 PM
#1

Vad är syftet med buren?

Jag förstår inte varför du frågar vilken storlek som är bäst att köpa när du skriver att hon ska kunna ha buren när hon är vuxen, då ska du antagligen köpa en stor bur.

rebeckanystrom-
12/22/12, 10:38 PM
#2

hon ska kunna vara i den när hon är med mig på jobbet.

Jo, men det finns en mängd olika storlekar på burar. Så ville bara veta lite mer vad jag ska kolla efter!

[Madlene]
12/22/12, 10:58 PM
#3

Man får inte ha hundar i bur inomhus, sålänge inte dörren är borttmonterad. Så jag rekommenderar dig att köpa en stor skön bädd istället :)

Du kan ju fråga din uppfödare om hur stor hon kommer bli, eller kolla på föräldradjuren och få en ungefärlig uppfattning om hur stor hon kommer till att bli.

rebeckanystrom-
12/23/12, 2:59 PM
#4

Tanken är inte att ha en stängd bur, utan att ha ett område som är hennes där hon kan få vara ifred. Tycker inte en dyna räcker för det.

Hon är tyvärr inte från en uppfödning, tog över henne för att ägarna inte kunde sköta om henne. Så dom vet inte riktigt heller hennes bakgrund eller så.

[Madlene]
12/23/12, 4:35 PM
#5

#4 Ok :) då är de jätte svårt att säga hur stor hon kommer bli.

MiaLisaSofi
12/23/12, 10:52 PM
#6

Oavsett så kan ju inte uppfödarna veta hur stor en valp blir som vuxen. Och det räcker inte alltid med att "kolla på föräldrarna". Min tik blev då större än både sin mor och sin far. 

http://www.haromi.se/hundburistalsvart-p-1313.html?cPath=30_104

Jag skulle satsa på en large, då får hunden lite extra utrymme att bre ut sig på. :)

Annons:
[Madlene]
12/24/12, 12:13 AM
#7

Skrev jag inte heller ;)

MiaLisaSofi
12/25/12, 8:45 AM
#8

Madlene, vad skrev du inte? Och, jag skrev inte i denna tråd för att diskutera med dig, utan för att tipsa TS om storlek på bur.. Dock la jag till att uppfödare inte kan veta hur stor en valp blir (som det framstod på din kommentar) för det är omöjligt att veta.

[Madlene]
12/25/12, 12:14 PM
#9

Och det räcker inte alltid med att "kolla på föräldrarna", skrev du. Så skrev inte jag.

Men glöm de :) du har rätt att iallafall.

Kalli
12/25/12, 10:19 PM
#10

Så länge de inte gäller en bilbur antar jag att desto större desto bättre. Vill man ha det "mysigare" kan man alltid lägge en filt över. :)

rebeckanystrom-
12/27/12, 3:51 PM
#11

Har beställt en XXL bur, med måtten 118 cm x 78 cm med en höjd på 85 cm.
Tänkte att störst är bäst så kan man mysa till det med än mängd filar och mys saker!

MiaLisaSofi
12/27/12, 7:35 PM
#12

Ooh, blir en bortskämd vovve! Helt rätt! :)

rebeckanystrom-
12/28/12, 11:01 PM
#13

#12
Ja tänkte att det är lika bra! så hon kan röra sig och så också!

Annons:
Upp till toppen
Annons: