Annons:
Etikett10-att-bli-med-valp
Läst 1409 ggr
Ketang
2013-01-15, 15:36

SÅ sugen, men är det en bra idé?

Jag vet egentligen svaret själv och jag har talat om för uppfödaren att det inte blir något köp. Men så här ligger det till:

Jag är gravid och väntar barn i slutet på april. Vi har en 4årig dotter sen innan och två hundar. En Whippet på 2år och en Dvärgpudel på 6år. Jag är arbetslös så även efter föräldraledigheten är slut om ca 1½-2år kommer jag inte att ha ett arbete att gå till direkt som det ser ut nu.

En vän till mig har amstaff valpar som snart är leverans klara och jag är SÅ sugen! Jag har blivit erbjuden en valp, men tackat nej. Men jag kan ju omöjligt sluta att tänka på det! Föräldrarna är kollade för allt med bra resultat, dom är super trevliga och uppfödaren mycket seriös. Jag gillar kombinationen dom har gjort och jag skulle kunna tänka mig att detta är valpar som kommer bli fina att ställa ut.

Nu har jag haft valp samtidigt som dottern var liten bebis (den hunden fick vi tyvärr omplacera senare pga bråk med en av våra andra hundar) så jag vet hur mycket jobb det är med en valp och bebis samtidigt. Men då fungerade det jätte bra och vi hade då tre hundar.

Tidigare har jag inte ens varit intresserad av amstaff pga deras betong hårda kropp. Det har inte varit min typ, men nu det sista när jag umgåtts så mycket med kompisens hundar har jag fallit pladask för deras mentalitet. Den senaste veckan har jag nog lusläst allt som går att hitta om rasen fakta mässigt och fattar verkligen inte varför jag inte kollat upp rasen bättre innan för det är verkligen en ras jag skulle kunna tänka mig egenskapsmässigt.

Det jag är så osäker på är hur det blir med valp och TVÅ barn och två till hundar. Är det någon som har erfarenhet av detta? Hinner man med? Jag förstår ju självklart att det är en prioriterings fråga, men vissa saker kan man ju inte prioritera bort.

Vi är ju två vuxna i familjen och min man har länge velat ha en hund som han kan träna med, men ingen av våra andra hundar är speciellt intresserad av att träna. Det är lite soffpotatis varning på dom Obestämd

OM och nu snackar vi kanske 10%, det blir en valp trotts allt, vilka råd skulle ni ge mig?

Annons:
Upp till toppen
Annons: