Annons:
Etikett14-annonser
Läst 2288 ggr
[AngelikaR]
1/10/13, 4:11 PM

Amstaff valp skk reg köpes

Önskar köpa en skk reg amstaff valp av den krafftigare sorten så om någon har eller vet så hör av er!

Annons:
MiaLisaSofi
1/13/13, 8:51 AM
#1

"Av den kraftigare sorten"..? Amstaff har tre olika typer, terrier, moderat och bully. Är det då en bully amstaff du är ute efter? Känner inte till någon uppfödare som försöker avla fram den typen, inte i Sverige i alla fall. Och varför ska det vara "av den kraftigare sorten"? Varför inte leta efter valp där båda föräldrarna är rastypiska? Det finns ju inga garantier att valpen blir det men det finns ju inga garantier att en valp blir "av den kraftiga sorten" heller, bara för äatt föräldradjuren är det. Gå in på amstaffklubben.se och gå igenom uppfödarlistan. Men den största frågan är ju ändå, är det bara utseende du är ute efter? Jag föreslår att du letar en valp efter hälsotestade och mentalbeskrivna föräldradjur…

[AngelikaR]
1/13/13, 10:15 AM
#2

Bad jag om åsikter? NEJ det gör jag INTE så alltså vill jag INTE ha några!!!

Vad jag söker är väl upp till MIG! Eller?

Jag har erfarenhet av rasen och VET vad jag söker.

Vad säger att JAG utesluter hälsan vid mitt ev valp köp?

Tycker att det är en väldigt negativ attityd när man antar att man vet bättre än andra och försöker berätta vad JAG ska söka.

Lilla G
1/13/13, 10:33 AM
#3

Din formulering får nog seriösa uppfödare att rygga tillbaka AngelikaR.

MiaLisaSofi
1/13/13, 10:46 AM
#4

Jag ser inga krav på hälsotestade eller mentalbeskrivna föräldradjur i ditt inlägg, enbart skk reg och att det ska vara "av den kraftigare sorten". Därför ställde jag frågor, ber om ursäkt om du tog det som att jag satt och letade fel. Dock har jag svårt att tro att du kommer hitta en seriös uppfödare som vill sälja valp till dig med det där kravet och denna attityd när man ställer frågor. Men jag önskar dig lycka till.

Mischa
1/15/13, 1:34 PM
#5

#2

Men det är ju märkligt att du har raserfarenhet och vet vad du söker men letar uppfödare på forum med futtiga krav.

Den enda negativa attityd kommer från dig själv, frågorna är ju uppenbart till för att du skall kunna utveckla ditt svar för att få bättre hjälp, men med sådan attityd lär ingen vilja hjälpa.

≧◔◡◔≦

Ketang
1/15/13, 2:23 PM
#6

En seriös valpköpare ser jag en person som går genom rasklubben, ringer runt/mejlar olika uppfödare för att tareda på om någon av dessa uppfödare har valpar som uppfyller köparens krav på ex hälso och mentaltester. Att ställa en fråga på ett forum med en enda mening och inga som helst förklaringar på vad man har för krav ser jag inte ett dugg som seriöst tyvärr. Du kanske haft amstaff tidigare, men så erfaren har jag svårt att se dig som.

Annons:
Thunderbolts
1/16/13, 11:20 AM
#7

Ja käre värld, det finns köpare till vad som helst =)Hade en valpköpare som ville ha en valp som inte var lobotomerad. De amstaffs han hade sett och träffat var alltför lugna och väluppfostrade. Det blev ingen valp för honom.

Bestillmyheart
1/24/13, 1:10 PM
#8

#7 kan inte sluta skratta åt inlägget, om han nu ska köpa en hund för att kampa med kan han la åtminstone dölja sina avsikter lite!

Fast tur att han var så dum, så han inte fick någon valp av dig.. Hoppas bara han inte gått och fått köpa en av en oseriös uppfödare! :(

Upp till toppen
Annons: