Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 8282 ggr
Prapiis
2/22/13, 2:35 AM

Hur mycket ska en amstaff valp på 4 månader väga?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej det är från hund till hund. Men det är så att jag har en amstaff valp på fyra månader snart 5 som väger 10kg. Hon är renrasig. Jag personligen tycker att hon är liten i höjden och väger lite för liten då min förra staff vägde 18kg i 5 månaders åldern. Vet ikke om hennes vikt och höjd har något med att hennes mamma slutade amma när valparna bara var tre veckor så uppfödaren var tvungen och köpa sån där mjölk som man ger till valparna om det har något med hennes vikt och höjd att göra. För tycker att 10kg är ganska liten för en 4 månaders valp. Hennes revben syns inte eller så utan förövrigt så har hon en bra kroppsform.

där får ni se en liten bild på hennes mage (tänk på att hon ligger ner och ligger i detta ställning så det ser ut som att hon är tjock och stor men det är hon verkligen inte.

Annons:
vallhund
2/22/13, 6:00 AM
#1

Då får du väl posta en bättre bild? Så länge som hullet r OK så ser jag inte problemet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Prapiis
2/22/13, 12:07 PM
#2

hon ser förövrig bra ut i kroppen men känns som att hon är en dvärg :P liksom 4 snart 5 månader lite högre än min bichon frise och väger 10. min bichon väger liksom 4.5

[PrincessLeia]
2/22/13, 11:15 PM
#3

Våran Amstaff tjej är 4 mån + 1v & väger 11 kg. Hon har gått upp ca 1 kg i veckan sen vi hämtade henne, då va hon 13 v & vägde 7 & va alldeles för mager..hade väl gärna sett att hon vägt nått kg mer än va hon gör nu, men hon är pigg & glad & visar inte att hon mår dåligt på något sätt & då har vår veterinär sagt att de inte spelar någon roll..de är kg hon kmr ta igen sen..:)

rebeckanystrom-
2/24/13, 1:35 PM
#4

Min tjej på 6 månader väger runt 20 kilo! Men allt är ju beroende på storleken :)

Upp till toppen
Annons: