Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 8062 ggr
Prapiis
2/27/13, 6:57 PM

blue nose

Någon som vet vart man kan köpa bluenose (blåamstaff). Inget från blocket och sånt nu. Letar efter en 100% renrasig med stamtavla här i sverige. Vet om att det finns i USA Men då måste man importera och en massa.

Annons:
Fjordell
2/27/13, 8:17 PM
#1

För det första kommer du inte hitta någon seriöst uppfödd hund om du säger att du är ute efter en "blue nose". Vad jag vet är det ingen uppfödare som direkt riktar in sig på att få fram blå amstaffar, om du nu är ute efter renrasiga hundar vill säga. Däremot dyker det upp hos seriösa uppfödare ibland, så det gäller väl att hålla utkik.

MiaLisaSofi
2/27/13, 8:50 PM
#2

Swedstaff är väl en kennel som verkar satsa på blå hundar. Men att enbart avla på färg skulle jag inte kalla seriöst (ej riktat mot kenneln jag just nämnt, vet ytterst lite om de i övrigt). Och varför är det så viktigt med blå nos? Lycka till att hitta en seriös uppfödare om det är just färgen på nosen du är ute efter…

[AmstaffLeo]
2/27/13, 9:51 PM
#3

#2 Blue nose och red nose är de mest kända inom gäng osv. Vissa kallar det en speciell "bloodline" andra tror det är en speciell ras, inom rasen.. Har hört och läst massa sånt. 

Visst är de blå vackra, men det är svårt att hitta. Kollar ofta igenom kennlar och valpar.

shaneekung
2/27/13, 11:19 PM
#4

va vad snackar du om?

varför skulle dom vara "kändast" inom gäng?

Det är bara färger har inget med ras och blodslinje att göra.

Den ras som uppfödarna verkar satsa på färgen blått är inom bully aveln.

Men som andra skrev så finns det mycket viktigare grejer änn färg.

Dom blåa är inte så svåra att hitta inom amstaffen.

Ibland kan det dyka upp blåa kullar. Och om man nöjer sig med villken skit som helst så finns det blåa bastarder på blocket.

[Madlene]
2/27/13, 11:43 PM
#5

#4 Vilken AST kennel är det din mamma har :)

[AmstaffLeo]
2/28/13, 12:30 PM
#6

#4 nu ger jag min inte på någon kennel eller TS. Skriver bara att vissa tror det är en blodlinje och väldigt speciell. Inget ja tror på. Måste skriva tydligt! :)

Annons:
shaneekung
2/28/13, 7:33 PM
#7

Hon föder inte upp amstaffs längre numera är det bara staffar staffar.

Och varför intresserar det dig?

MVH

byggare2
2/28/13, 10:20 PM
#8

shaneekung det bara är så att man kanske är int av kennlar som föder upp dessa hundar

[Madlene]
2/28/13, 10:55 PM
#9

Precis som #8 skriver så är det bara så att jag är intresserad av rasen och såg på din sida att din mamma har en Am staff kennel.

Waymore_Hoss
3/1/13, 9:48 AM
#10

Det är väl inte svårare än att hitta en amstaffuppfödare som har blå hundar? Men jag tror ingen kommer kalla det för bluenose då det är lite pajasvarning på den benämningen.

Prapiis
3/1/13, 12:13 PM
#11

Det är hur svårt som helst. Fick avliva min gamla för ca 1.5 år sedan på grund av en massa sjukdomar som uppföddaren inte har sagt och de anlitade en veterinär och betallade honom svart för att få igenom hunde. (som tur så har den kennel lagt ner då de har gjort en fetting stor avelfel) Anledningen till varför jag sa bluenose är att det är fler som uppfattar hundens utseende så och att det blir enklare att få information om det och vart man kan köpa.

Jag kommer självklart inte att köpa den första bästa utan jag vill kunna följa uppfödaren lite och dens tidigare kullar osv. för jag vill ha något 100% seriös.  Varför skulle jag inte kunna ha en blå? Finns de som skaffar vita schäffrar (okej de heter inte vita scäffrar men det är så vi ser dom). Jag har fastnat för just de blåa och älskar deras kroppsbyggnad.

Waymore_Hoss
3/1/13, 12:24 PM
#12

Du menar alltså att blåa amstaffs skulle ha en annan kroppsbyggnad? Är det möjligtvis american bully du fastnat för? Det är en ras med en annan kroppsbyggnad än amstaffen och där man gärna talar om bluenose.

vallhund
3/1/13, 12:37 PM
#13

#11 Nej det är inte så vi ser dom, Vit Herdehund o Schäfer är två olika raser, missat det?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: