Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1813 ggr
[AmstaffLeo]
4/24/13, 6:23 PM

Aktiviteter inomhus

Vad gör ni med hunden inomhus? vad tröttar hjärnan mest tycker ni? ute springer vi och leker massor men inne blir han uttråkad..

Annons:
[PrincessLeia]
4/24/13, 11:18 PM
#1

Har lite olika övningar som jag kör inomhus.. Gömma godis runt i lägenheten så hon får leta, lägga godis i en toarulle & vika ihop så hon ska få upp den, sen brukar jag ha 3 (nu kan hon flera) pappersmuggar, gömma en godis i nån av dom så ska hon visa med tassen vart godiset är :) sen kör jag mkt kontaktövningar!

[AmstaffLeo]
4/25/13, 12:18 AM
#2

Är det en amstaff du har? 

Det du skrivit upp gör jag redan med honom, men det är för lätt. Gömmer tex en bit äpple i ett nyckelhål och han hittar det på något minut. Min fantasi börjar ta slut. utomhus är lika lätt att leta efter godis. Har en boll också som jag fyller med godis/mat. för några dagar sen har jag lagt mat i hans vattenskål så han måste stoppa in nosen i vattnet för att få tag på det. Sedan lite trickträning. Funderat på att spåra med honom men vet inte hur man gör!

[PrincessLeia]
4/25/13, 6:28 PM
#3

Ja jag har en amstaff tik på 6 mån.. Hmm, ja Leia har också lärt sig vart jag brukar gömma godiset här inne, så de går fort att hitta de nu mer :P Har inte uppfattat henne som utråkad, när hon va liten va hon ofta de, men aktiverar henne en hel del nu, för nu orkar hon så mkt mer..så nu är hon väldigt lugn & nöjd när vi är hemma! Jag tränar på bhk 2 ggr i veckan & de hjälper mkt! Om du inte redan håller på med bruks så gör de, är jätte kul & bra träning :) där kan man även få hjälp om man vill börja med spår! Jag brukar köra blodspår ibland, de är väldigt poppis! Har turen att ha föräldrar som är jägare så kör med älgblod.. Men hör med din brukshundsklubb så kan dom hjälpa dig igång med spår :)

Upp till toppen
Annons: