Annons:
Etikett16-off-topic
Läst 2170 ggr
J.Kwins
2013-05-25, 22:53

Är detta Amstaff?

Hej!

Jag skulle vilja veta av er "Amstaff-kunniga" om ni tycker att mina hundar liknar Amstaff eller om dom kanske är någon annan ras.

Vet nämligen inte vilken ras dom är :)
Förra ägaren sa att det var blandraser iallafall.

Annons:
[Borttaget]
[Borttaget]
2013-05-25, 23:03

Inlägget är borttaget

[Borttaget]
[Borttaget]
2013-05-25, 23:03

Inlägget är borttaget

shaneekung
2013-05-25, 23:40

De ser ut som blandraser! En renrasig amstaff har stamtavla, sen om den inte har det så är det en blandras. Fina var dom iallafall, lycka till med dom.

J.Kwins
2013-05-25, 23:42

#3 Tack för svar! :)
Men tycker du att det ser ut som om det finns Amstaff i dem iaf?

shaneekung
2013-05-26, 00:16

Ja det ser ut som att dom kan vara blandras med amstaff i. Men det hade lika gärna kunnat vara dogo argentino blandning med, Det är skitsvårt att se tycker jag. Men jag skulle säga en blandras om någon fråga om ras.

vallhund
2013-05-26, 06:07

Rikkos öron o huvud påinner snarare om boxer.

Ärftlighet är komplicerat, det går sällan att avgöra vad som ingår i en blandis uteslutande på utseendet.

Tänk dig en blandning mellan schäfer o dalmatiner. I den kullen kan du få någon hund som ser ut o beter sig som en schäfer eller ser ut som en schäfer med dalmatinerns mentalitet. Någon kan se ut som en dalmatiner o bete sig som en, eller ser ut som en dalmatiner o har schäferns mentalitet. Och de flesta blir en allmän röra av utseende o egenskaper.

Även efter flera generationer med andra raser inblandade så kan det poppa upp en hund som ser ut o beter sig som en renrasig hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Annons:
Cazzos
2013-05-26, 16:17

Bullhundsblandisar är riktigt svårt att avgöra vilka specifika raser det är i dem, tycker jag.

Men som sagt innan, det är säkert amstaff någonstans i släktträdet, kan lika gärna vara mormor eller gammelmormor 😉

Iwella är jättefin förresten 🙂

Mischa
2013-05-27, 11:47

Tankarna drar också till American bulldog iaf på den första.

Som tidigare skribenter redan nämnt så går det inte att dra slutsatser om vad för raser som ingår genom att titta på utseendet, "bullutseendet" verkar dessutom ha väldigt lätt för att slå igenom vilket kan maskera andra rasinslag ganska väl.

Bullblandisarna är allt för ofta "slasktrattar" efter flergenerationer blandraser utan känd härstamning, men amstaff är en relativt vanlig ingrediens.

≧◔◡◔≦

vallhund
2013-05-28, 02:56

Bilderna borttagna då det är bilder tagna från nätet.

Cazzos
2013-05-29, 17:26

#9 Vadå, antingen påhittade namn till hundarna eller någon annans hundar som fanns på nätet (ex. hundarnas ägares blogg eller dylikt)?

vallhund
2013-05-29, 18:23

#10 En från hundstallet. TS hästbilder kommer också från nätet. Det är inte tillåtet att använda bilder som man inte tagit själv eller på annat sätt fått tillstånd att publicera.

Upp till toppen
Annons: